همشهری آنلاین: مدیر محله دارآباد اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران با بیان این مطلب که کارگروه‌های فکری موجب تبادل تجربه، هم فکری و بررسی نقطه نظرات می‌شود، گفت: ارتقای ایده‌پردازی جهت پرورش نخبگان قرآنی نیازمند دسته‌بندی کارگروه‌های فکری است.

قرآن

سهیلا ترابی‌گودرزی، مدیر شعبه دارآباد اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان این مطلب که مؤسسات قرآنی ـ مردمی عامل مؤثر جهت استعدادیابی قرآنی به‌شمار می‌روند، گفت: به این دلیل که مؤسسات قرآنی نهادهای برگرفته از بطن مردم هستند، می‌توانند با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص به انجام فرآیند کشف و شناسایی مستعدان قرآنی بپردازند.

این فعال قرآنی در ادامه از جمله فرآیندهای مورد کنکاش در حوزه استعدادیابی قرآنی توسط مؤسسات قرآنی ـ مردمی را برگزاری جشنواره‌های قرآنی نام برد و افزود: برگزاری جشنواره‌های قرآنی به صورت ماهانه و یا فصلی از سوی مؤسسات قرآنی، می‌تواند در مسیر شناسایی مستعدان قرآنی سازنده باشد.

وی ضمن بیان مطلب فوق به بهره‌گیری مؤسسات قرآنی از نیروی انسانی باتجربه در عرصه شناسایی مستعدان قرآنی اشاره و تصریح کرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی برای تربیت مستعدان قرآنی باید به گزینش مربیان قرآن بپردازند که از جمله ویژگی‌های یک مدرس قرآن داشتن توان اداره کلاس، نشاط مربی، روش مربیگری و تدریس علوم قرآن و نحوه پاسخگویی به سؤالات است.

این کارشناس قرآن در ادامه به حرفه‌ای کردن مربیان قرآن در راستای پرورش نخبگان قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی روز اتفاق می‌افتد لازم است تا مؤسسات قرآنی جهت پرورش نخبگان قرآنی از مربیان حرفه‌ای استفاده کنند و ناگفته نماند که مربی قرآن باید دارای تحصیلات عالی در حوزه قرآن باشد.

ترابی‌گودرزی در رابطه با در اختیار داشتن مؤسسات قرآنی ـ مردمی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت پرورش مستعدان قرآنی بیان کرد: یکی از مواردی که در مؤسسات قرآنی جهت پرورش مستعدان قرآنی به کار گرفته می‌شود، داشتن امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که این مهم باید از جدیدترین محصولات روز جامعه باشد.

تحقق تبادل تجربه، هم فکری و بررسی نقطه نظرات در کارگروه‌های فکری

مدیر شعبه دارآباد اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران به ایجاد کارگروه‌های فکری جهت پرورش نخبگان قرآنی در مؤسسات قرآنی اشاره و تأکید کرد: کارگروه‌های فکری موجب تبادل تجربه، هم فکری و بررسی نقطه نظرات می‌شود که برای تعلیم و تربیت مستعدان قرآنی به کار گرفته خواهد شد.

این فعال قرآنی خواستار دسته‌بندی شدن کارگروه‌های فکری در مؤسسات قرآنی شد و افزود: کارگروه‌های فکری باید در حوزه قرآن و عترت، پژوهش، سلامت، علم و زندگی، کتاب، ورزشی، ایمنی، فرهنگ و هنر، فناوری و اطلاعات، تسنیم، رفاه و خدمات اجتماعی، اسباب بازی، کارآفرینی و دوام شد.

وی ضمن بیان این موضوع که کارگروه‌های فکری در مؤسسات قرآنی دسته‌بندی شوند، گفت: با دسته‌بندی شدن کارگروه‌های فکری می‌توان به ایده‌پردازی در مسائل مختلف پرداخت و در نتیجه شاهد توسعه و گسترش نخبگان قرآنی در سطح جامعه شد.

ترابی‌گودرزی در رابطه با امتیازدهی به نخبگان قرآنی در مؤسسات قرآنی گفت: مؤسسات قرآنی برای امتیازدهی و اعطای تسهیلات به نخبگان قرآنی می‌توانند از برگزاری مسابقات قرآن و همچنین همایش‌های قرآنی جهت تقدیر از مستعدان قرآنی استفاده کنند.

این کارشناس قرآن در پایان یادآور شد: همچنین در صورت اعطای تسهیلات مالی به نخبگان قرآنی باید از هدایت و حمایت مسئولان و متولیان قرآنی کشور کمک گرفت.

کد خبر 220593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز