همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی درباره اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: در حال حاضر در حوزه عفاف و حجاب تلاش بر این است که دستگاه‌های فرهنگی تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته و نیروی انتظامی در بخش‌هایی که این امر به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده باشد، با تذکر و اصلاح رفتار وارد شود.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جمع کارکنان انتظامی استان زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: انتظار فرج، برجسته‌ترین اعمال ماه شعبان است که در روایات معتبر از برترین عبادات شمرده شده است.

وی انقلاب اسلامی را نمونه توصیفی انقلاب حضرت مهدی (عج) بیان و خاطرنشان کرد: انتظار فرج یعنی گرایش و رسیدن به خوبی‌ها، عشق به عدالت و بیزاری از ظلم است که در نهاد همه مومنان وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی، امنیت را مقدمه‌ای برای عبادت و خداپرستی دانست و افزود: امنیت لازمه تحقق دوران ظهور است.

زدودن فقر بدون امنیت و عدالت امکان‌پذیر نیست

احمدی‌مقدم امنیت را مقدمه عدالت خواند و گفت: اگر در جامعه امنیت و عدالت وجود نداشته باشد توسعه، آبادانی و زدودن فقر نیز امکان‌پذیر نیست.

وی وظایف حکومت‌ها را ایجاد امنیت، عدالت و پیشرفت بیان و تصریح‌کرد: امنیت بستر را برای اجرای عدالت در جامعه مهیا کرده و موجب می‌شود امکانات بر اساس عدالت، توزیع تا همگان از امکانات و منابع یکسان بهره‌مند شوند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه همه باید در برخورداری از فرصت‌ها برابر باشند، افزود: بنابراین اولین وظیفه حکومت‌ها، ایجاد امنیت در جامعه است.

وی با اعلام اینکه انتظار فرج عشق به خوبی‌ها، عدالت، روشنایی و نور و امنیت است گفت: انسان‌ها در نهاد خود به دنبال منجی هستند اما غفلت‌هاست که موجب کدر و دورشدن آنان از نهاد خود می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: منتظر حقیقی کسی است که تلاش می‌کند؛ مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کند.

امنیت، بستر را برای اجرای عدالت فراهم کرده است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت، بستر را برای اجرای عدالت فراهم کرده، توزیع امکانات نیز در راستای عدالت پیش رفته و مردم در برخورداری از فرصت‌ها با هم برابر و برادر خواهند بود.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه همه مردم باید تلاش کنند تا از برکات ماه مبارک شعبان و میلاد مبارک امام‌عصر(عج) بهره‌مند شوند، اظهارکرد: انتظار به معنای حرکتی منفعلانه نیست، بلکه یک فرد منتظر واقعی تلاش می‌کند تا برای ظهور فرد منتظر و منجی خود، مقدماتی را مهیا کند و از یک‌جا نشینی و سکون دوری کند.

انسان منتظر نباید درگیر باورهای اشتباهی درباره عصرظهور شود

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه انسان منتظر نباید درگیر باورهای اشتباهی درباره عصرظهور شود، ابرازکرد: این برداشت که تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) باید دنیا سرشار از ظلم شود و انسان هرگونه مبارزه با ظلم را تأخیر در ظهور حجت بداند، نادرست بوده و در واقع یک منتظر واقعی باید مقدمات را با تلاش و ظلم‌ستیزی مهیا کند.

وی ادامه داد: یک فرد منتظر، محب و دوستدار منجی بوده و به مأموریت او که همانا از بین رفتن ناامنی و فقر است، علاقمند است و می‌توان بیان کرد که نخستین هدیه حکومت مهدوی (عج) از نگاه قرآن کریم نیز همین گسترده‌شدن امنیت در جهان است.

احمدی‌مقدم، انقلاب اسلامی ایران را نمونه کوچکی از انقلاب حضرت‌مهدی (عج) دانست و تصریح‌کرد: انتظار به معنای تلاش برای حصول به نقطه خوبی‌ها و عشق به عدالت و بیزاری از ظلم و بیداد بوده و در نهاد تمامی انسان‌ها با هر دین و مذهبی وجود دارد. تمام مردم دنیا در زمان گرفتاری، به دنبال منجی و فرشته نجات خود هستند.

وی اظهار کرد: یک فرد منتظر، محب و دوستدار منجی بوده و به ماموریت او که همانا از بین‌رفتن ناامنی و فقر است، علاقمند است و می‌توان بیان کرد که نخستین هدیه حکومت مهدی(عج) از نگاه قرآن کریم نیز همین گسترده‌شدن امنیت در جهان است.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت مقدمه‌ای است برای عبادت و خداپرستی، گفت: در سایه امنیت، عدالت پدید آمده و اگر امنیت و عدالت وجود نداشته باشد، توسعه، آبادانی، اشتغال و از بین رفتن فقر امکان‌پذیر نیست. همچنان‌ که در کشورهایی همچون سوریه و عراق بدون وجود امنیت و عدالت نمی‌توان انتظار رفع ظلم و گستردن آبادانی را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های استان زنجان، با اشاره به اینکه هدف از سفر وی به این استان، ارزیابی عملکرد نیروهای انتظامی استان در نیمه برنامه‌پنجم توسعه است، ابراز کرد: استان زنجان نسبت به دوره پیشین ارزیابی، پیشرفت و رشد قابل ملاحظه‌ای در استعداد نیروهای انسانی، حرفه‌ای شدن نیروها، ارتقا‌ معنوی نیروها و همچنین ابزار و امکانات انجام مأموریت داشته است.

وی افزود: خوشبختانه استان زنجان با پایین‌ترین شاخص جرائم جنایی روبرو بوده و در حوزه مأموریت و ارتقا سطح امنیتی مردم، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود؛ تا جایی‌که بسیاری از جرائم همچون گروگان‌گیری، سرقت مسلحانه در آن با آماری نزدیک به صفر روبروست.

فرمانده نیروهای انتظامی تصریح‌کرد: امنیت استان زنجان در بخش‌های مختلف، با اتکا به تدین مردم، روحانیت و مسئولان استان به‌وجود آمده و تلاش نیروهای انتظامی نیز در سایه همین دین و اخلاق‌مداری ادامه یافته است.

احمدی‌مقدم با اشاره به برگزاری انتخابات امن 24 خردادماه امسال، اظهارکرد: تلاش نیروهای انتظامی استان باعث شد که با وجود نا‌امنی‌ها و بحران‌هایی که در گوشه و کنار دنیا دیده می‌شود، در این حماسه سیاسی، یکی از امن‌ترین و گسترده‌ترین انتخابات‌ها در کشور تجربه شود و نقش ارتباط مردم با حکومت را در ایجاد این امنیت نباید نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: امنیت موجود در کشور چه در زمان انتخابات و چه در زمان شادی کسب پیروزی ورزشی مردم، نشان داد که انتخاب هوشمندانه مردم در سایه ارتقا‌ امنیت، کام ملت را شیرین کرده است.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه با وجود افزایش آمار ترانزیت و سفر در استان زنجان، آمار تصادف‌های منجر به فوت کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: کاهش 70 درصدی جرائمی همچون گروگان‌گیری، نشان می‌دهد که خوشبختانه در 10 سال اخیر، شاخص‌های امنیت اجتماعی روبه بهبود است.

وی در ادامه‌ عنوان‌کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مؤسسه ناجی هنر در سال‌های اخیر در راستای آموزش و هشدار دادن به مردم در زمینه جرائم اجتماعی فعالیت و سرمایه‌گذاری داشته و استقبال مطلوبی نیز از فیلم‌ها و آثار مستند تولیدی این معاونت از سوی مردم صورت گرفته است؛ تا جایی‌ که رفتارهای اجتماعی مردم با آموزه‌های ارائه شده تنظیم می‌شود.

فرمانده نیروهای انتظامی ادامه داد: در حال حاضر پیشگیری انتظامی از جرائم، در اولویت بخش اجتماعی قرار داشته و این بخش از حیث نیروهای نخبه و اعتبارات در حال تقویت و رشد است.

احمدی‌مقدم درباره اجرای طرح عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه عفاف و حجاب تلاش بر این است که دستگاه‌های فرهنگی تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته و نیروی انتظامی در بخش‌هایی که این امر به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده باشد، با تذکر و اصلاح رفتار وارد شود.

ترویج نشاط و شادابی در جامعه؛ اولویت‌ ناجا در حوزه حجاب و عفاف

فرمانده ناجا شیوع نشاط و شادابی در جامعه را اولویت نیروی انتظامی در حوزه حجاب و عفاف دانست و ابراز کرد: در حال حاضر تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری، در اولویت این موضوع قرار دارند.

وی ماه مبارک رمضان را عنصر بازدارنده‌ای در ایجاد بد‌اخلاقی‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: با توجه به این‌ که مردم مسلمان و متدین ایران در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال، جنبه‌های اخلاقی را بیشتر رعایت می‌کنند، زمینه ایجاد امنیت در سایه معنویت این ماه افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروهای انتظامی، در‌باره جرائم رایانه‌ای در کشور، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین جرائم رایانه‌ای در کشور مربوط به هک، نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای و سرقت اطلاعات افراد است.

کد خبر 220482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز