همشهری آنلاین: همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان در آستانه روز جهانی کودک و هفته بهداشت روان در تبریز برگزار می‌شود.

همایش

فراخوان ششمین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان که در تاریخ  26 تا 28 شهریورماه 1392 برگزار خواهد شد. علاقمندان تا 31 خرداد ماه برای ارسال چکیده مقالات خود مهلت دارند. برگزارکنندگان این همایش؛ دانشگاه علوم پزشکی تبریز و انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران هستند.

محورهای همایش شامل:

- همه گیری شناسی، علت شناسی، آسیب شناسی و علامت شناسی اختلالات، جنبه‌های عصب روان شناختی و تکاملی، شیوه‌های ارزیابی، تشخیص و درمان روان پزشکی کودک و نوجوان.

- سلامت روان کودکان و نوجوانان : ارتقای سلامت روان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، پیشگیری و شناخت عوامل خطر و عوامل حمایتی، سیستم‌های ارائه خدمات سلامت روان در کودکان و نوجوانان، فرهنگ، مذهب، معنویت و سلامت روان کودکان.

- روانپزشکی مشاوره - روابط کودکان و نوجوانان: جنبه‌های روانپزشکی در بخش‌های طبی غیر روان پزشکی، بیماریهای سایکوسوماتیک و سوماتوفرم حوزه کودکان و نوجوانان ، سلامت روان در بیمارستان‌های کودکان.

- مداخلات داروئی: درمان‌های داروئی، اثر بخشی، فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک، عوارض جانبی داروها و درمان ترکیبی در حوزه کودک و نوجوان.

- مداخلات غیر داروئی: مداخلات غیر داروئی شامل آموزش روانشناختی، آموزش خانواده، روان درمانی‌های فردی و گروهی در سطح پیشگیری اولیه و درمان در حوزه کودک و نوجوان.

- حوزه‌های مختلف روانشناسی: روانشناس عمومی، بالینی، تربیتی، سلامت، کودکان استثنائی و سایر حوزه‌های مرتبط با کودک و نوجوان.

- طب اورژانس: اورژانس‌های روان پزشکی کودک و نوجوان.

- طب ورزش: سلامت روانی در محیط‌های ورزشی کودکان و نوجوانان، مداخلات مرتبط با ارتقای سلامت روانی در ورزش.

- علوم اعصاب: علوم اعصاب بخصوص جنبه‌های شناختی در حوزه کودک و نوجوان.

- روان پرستاری کودکان: روان پرستاری در بخش‌های روانپزشکی و بخش‌های طبی غیر روان پزشکی.

-  بهداشت روانی مادر و کودک: مراقبت‌های روانی از مادر در دوران حاملگی و مراقبت از نوزاد و شیر خوار، و ارتباط مادر و کودک.

- بهداشت روان در مدارس: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌، سلامت روان و ارتقای آن در نظام آموزش و پرورش و حوزه‌های مرتیط با تعلیم و تربیت.

- کار درمانی: توان بخشی کودکان در زمینه‌های تکاملی از طریق مداخلات کاردرمانی.

- گفتار درمانی: جنبه‌های رشدی زبان، شناسائی نواقص گفتاری و مداخلات درمانی.

- مددکاری: حوزه مددکاری و حمایت‌های اجتماعی از کودکان و نوجوانان.

- ارتقاء کیفیت زندگی: ارتقاء کیفیت زندگی در کودکان، والدین و خانواده‌ها.

مکان برگزاری همایش: شهر تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده پزشکی.

متخصصان، پژوهشگران و علاقه‌مندان در این زمینه  برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام به وب سایت ششمین همایش بین‌المللی مراجعه کنند.

http://6thcap.tbzmed.ac.ir

کد خبر 220314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز