گروه اقتصادی - محمد عدلی: روز یکشنبه بازار طلا و ارز بار دیگر با کاهش قیمت دلار و سکه همراه شد تا ارزش پول ملی در برابر سایر ارزها بیش از 15درصد تقویت شود.

  تداوم سقوط قیمت‌ها در این بازار واسطه‌ای سرعت چشمگیری به‌خود گرفت هرچند که در آخرین ساعات فعالیت بازار، قدری از این کاهش قیمت جبران شد و دلار و سکه تا حدوی به بازیابی قیمت پرداختند.به گزارش همشهری، ظهر روز یکشنبه بهای هر دلار آمریکا تا 2هزار و 800تومان پایین آمد اما عصر آن روز بار دیگر به 3هزار تومان بازگشت. بهای سکه تمام بهار آزادی نیز همگام با دلار نوسان کرد به‌گونه‌ای که بهای آن تا یک میلیون و 40هزار تومان پایین آمد و سپس به یک میلیون و 97هزار تومان رسید. در این شرایط هر گرم طلای 18عیار هم که تا 95هزار تومان پایین آمده بود به 101هزار تومان بازگشت.

با وجود این پیش‌بینی‌ها از ادامه کاهش قیمت‌ها در معاملات امروز حکایت دارد. روز گذشته بازار جهانی طلا نیز فعالیت خود را در هفته جدید با کاهش 16دلاری قیمت آغاز کرد و بهای هر اونس طلا را به یک هزار و 282دلار رساند تا انتظار کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل افزایش یابد.

در این شرایط به‌نظر می‌رسد ادامه کاهش بهای دلار در بازار آزاد به همراه تحولات بازارهای جهانی، بتواند قیمت هر سکه بهار آزادی را به کمتر از یک میلیون تومان برساند و هر گرم طلای 18عیار را نیز به زیر 100هزار تومان سوق دهد.روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز از ابتدای هفته گذشته با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد. رسانه‌های بین‌المللی هم این موضوع را در تحلیل‌های خود جای داده بودند که اعلام نتایج انتخابات، پیام امید و اعتماد را به اقتصاد مخابره کرد و امید به بهبود اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده موجب هجوم دلارهای خانگی به بازار ارز شد.

کد خبر 220194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز