همشهری آنلاین: وزیر ورزش و جوانان با توصیه به وزیر دولت یازدهم گفت: موضوع جوانان باید در قانون شفاف‌تر شود تا این وزارتخانه بتواند سیاست‌های اجرایی خود را به شکل مانوس‌تری انجام دهد.

محمد عباسی در حاشیه برگزاری جشنواره پیوند آسمانی در جمع خبرنگاران افزود: مراحل اجرایی شدن قانون ساماندهی امور جوانان بعد از اینکه قانون برنامه پنجم تدوین شد منوط به قانون بودجه بود که در حال حاضر در قانون بودجه به دستگاه‌ها این اجازه داده شده است تا یک درصد از اعتبارات خود را به امر ازدواج و تحکیم خانواده اختصاص دهند.

وی درباره کارهای انجام نشده این وزارتخانه در دولت دهم گفت: تدوین نظام برنامه ای در وزارتخانه نقشه راه خوبی است که وزیر بعدی می‌تواند از برنامه جامع راهبردی و سیاست‌های کلان تدوین شده استفاده کند ضمن آن‌که موضوع جوانان باید در قانون شفاف‌تر شود.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر در قانون برنامه بودجه اجازه فعالیت در حوزه جوانان به دستگاه‌ها داده شده است که در این صورت سیاست‌های اجرایی وزارت ورزش و جوانان مشخص نیست و نمی توان چندان توقع کارهای اجرایی را در این دستگاه داشت.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، موضوع شاخص‌های جوانی نیز با همکاری دستگاه‌ها تدوین شده است، پیشنهاد می‌کنم وزیر بعدی آن را به فراموشی نسپارد تا در نهایت به تصویب هیات دولت برسد.

وی درباره افزایش وام ازدواج در سال جاری نیز گفت: هنوز دستوری به دولت ابلاغ نشده است.

عباسی درباره علت اینکه در حال حاضر وام ازدواج را صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می کند، توضیح داد: دستورالعمل پرداخت وام به همه بانک‌ها داده شده اما به نظر می رسد که اگر همه متقاضیان به یک مرکز مانند صندوق مهر امام رضا مراجعه کنند دچار سردرگمی نخواهند شد.

کد خبر 220007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز