همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهل نسبت به جایگاه امام عصر(عج) بزرگترین آسیب در بحث مهدویت است.

راضیه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خداوند وقتی انسان را خلق کرد کاتالوگی در اختیارش قرار داد و آن دین است. اگر به دین عمل کنیم به کمال می‌رسیم، خداوند علاوه بر دین، الگوهای عملی نیز همچون معصومین(ع) را برای شناخت دقیق دین در اختیار انسان‌ها قرار داد.

وی ادامه داد: یکی از همین معصومین امام عصر (عج) است و مهمترین آسیبی که در بحث ظهور حضرت وجود دارد به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی در حوزه اندیشه و تفکر و شناخت و دیگری در حوزه رفتار عملی است و اگر این دو را با هم جمع کنیم می‌شود جهل نسبت به جایگاه امام عصر(عج). و این بزرگترین آسیب در بحث مهدویت است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر جایگاه امام در خلقت شناخته شود و ما نسبت به آن معرفت کسب کنیم بعد از معرفت محبت ما زیاد می‌شود و این محبت باعث می‌شود که ما از دستورات امام عصر خویش اطاعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رعایت تمام این اطاعت‌ها هیچ منافاتی با زندگی عادی ما انسان‌ها ندارد، مهم این است که سیره ائمه(ع) را بشناسیم و خود را به آنها وصل کنیم یکی از دلایلی که جامعه بشری دچار فقر و بدبختی شده است به این دلیل است که امام زمان خود را نمی‌شناسیم.

محمدزاده ادامه داد: آسیب دیگری که در مساله مهدویت وجود دارد این است که ما در دین خود بر شخصیت‌ها تکیه کرده‌ایم، به جای شناخت درست از دین و مفاهیم دینی متاسفانه دین را با افراد می‌بینیم و باید بدانیم مفاهیم دینی سطحی نیستند اگر به دین سطحی نگاه کنیم باعث می‌شود که به مساله مهدویت آسیب زیادی وارد شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما متاسفانه نسبت به دین یک رویکرد اجزایی داریم، یعنی مسائل دین را جز جز اجرا می‌کنیم اگر عبادت را رعایت می‌کنیم شاید حقوق افراد را درست رعایت نمی‌کنیم که این باعث می‌شود اجزای دین درست در کنار هم قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی بی‌تفاوت بودن یا ضعیف‌النفس بودن خود ما باعث لطمه به مهدویت می‌شود ما در مساله حق‌گویی نباید بی‌حال باشیم اگر حق را در جامعه نگوییم جامعه ما همانند جامعه کوفیان می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: اگر ما بتوانیم به افراد جامعه به خصوص جوانان بفهمانیم که بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) چه شکوفایی و پویایی در سطح جامعه به وجود می‌آید صد درصد خود افراد کاری می‌کنند که مسائل دینی در جامعه رعایت شود و برای نزدیک شدن زمان ظهور تمام افراد دعا کرده و مسائل دینی را به درستی رعایت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر بخواهیم از زندگی در زمان ظهور حضرت مهدی بگوییم تفاوتش مثل زندگی انسان‌های اولیه و زندگی در دنیای امروز است. اگر بتوانیم این موضوع را به درستی در سطح جامعه جا بیاندازیم باعث می‌شود که مساله مهدویت در جامعه شکوفا شود.

وی در پایان گفت: زندگی‌ای که در حال حاضر ما داریم مقدمه‌ای است برای زندگی در زمان حکومت. اگر تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) علوم را به 27 دسته تقسیم کنیم دو تا علم آن بیشتر تا زمان ظهور کشف نشده است و مابقی برای زمان ظهور است. ما باید نسبت به حکومت حضرت مهدی(عج) معرفت خودمان را بیشتر کنیم.

کد خبر 219996
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز