گروه شهری: دریاچه شهدای خلیج‌فارس در شمال غرب تهران که اردیبهشت‌ماه امسال به بهره‌برداری رسید، هرهفته به‌طور میانگین میزبان 20هزار شهروند تهرانی است.

مجموعه چیتگر


مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان این مطلب گفت: خانواده‌ها استقبال بسیار خوبی از این فضا داشته‌اند به‌طوری که در روزهای شنبه تا چهارشنبه این دریاچه میزبان 3 تا 4 هزار نفر است و این استقبال در روزهای پایانی هفته به 10 تا 12هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه پردیس بزرگ تفریحی - گردشگری چیتگر با ساخت این دریاچه به روی شهروندان گشوده شده است، تصریح ‌کرد: تلطیف هوای بخشی از شهر تهران و همچنین ایجاد یک منطقه گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی جزو اهداف ساخت این دریاچه بوده است. معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره اینکه این دریاچه در کنار پارک جنگلی چیتگر، بوستان آبشار و 2شبکه بزرگراهی قرار دارد، اظهار کرد: ساخت دریاچه شهدای خلیج‌فارس و هدف مدیریت شهری از ایجاد آن، توسعه فضاهای تفریحی و تفرجگاهی برای شهروندان است. وی جزایر مصنوعی این دریاچه را از شاخصه‌های گردشگری آن ‌خواند و افزود: جزایر مصنوعی دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز به اسم شهدای جزایر سه‌گانه خلیج همیشگی فارس نامگذاری شده است و قرار است زیباترین مسجد جهان اسلام نیز در جزیره شهدای ابوموسی ساخته شود.

عبداللهی همچنین بیان کرد: 3جزیره مصنوعی در مرکز کاربری‌های شاخص و پرجاذبه پروژه احداث دریاچه قرار دارند. جزیره شهدای تنب بزرگ با مساحت 10هزار مترمربع با کارکرد فرهنگی-مذهبی در شمال دریاچه، جزیره شهدای تنب کوچک با مساحت 4هزار مترمربع با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری در غرب و جزیره شهدای ابوموسی در شرق دریاچه با مساحت 13هزار مترمربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی، قایق امداد و قایق‌های تفریحی و پدالی خواهد بود.

به گفته وی راه‌های دسترسی به این دریاچه بسیار آسان است و شهروندان می‌توانند از شمال و شرق با محور ویژه چهارباغ و از جنوب و غرب از طریق بوستان جنگلی چیتگر به این دریاچه دسترسی یابند. وی درباره دیگر راه‌های دسترسی به این دریاچه به شهرنوشت گفت: دسترسی به دریاچه چیتگر همچنین از بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه شهید حکیم و آزادراه آزادگان میسر خواهد بود. به‌عبارت ساده‌تر ورود به محدوده دریاچه از 8ورودی شامل 3ورودی در شمال، 3ورودی در شرق و 2ورودی در غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اضافه کرد: احداث پارکینگ با ظرفیت 20هزار خودرو در ضلع شمال، غرب و شرق دریاچه، پارکینگ‌های ویژه دوچرخه، 220چشمه سرویس بهداشتی، آلاچیق‌ و سکوهای اقامه نماز و همچنین ایستگاه آتش‌نشانی و اورژانس و تجهیز مجموعه به سیستم‌های حفاظتی و هشدار برای غریق و آتش‌سوزی، فضاهای پذیرایی و اقامت موقت از دیگر امکاناتی است که برای مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه چیتگر تدارک دیده شده است.دریاچه شهدای خلیج‌فارس با مساحت 135هکتاری که دارد، در شمال غرب تهران و در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده است.

کد خبر 219777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز