گروه شهری: پلیس راهور تهران بزرگ درنظر دارد در طرح تابستانی پلیس علاوه بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ازجمله سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی نیز برخورد جدی کند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ایمنی در سفر موارد زیادی را شامل می‌شود گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی می‌تواند باعث سفری ایمن شود. وی درباره لزوم اطمینان مالکان از ایمنی خودرو قبل از سفر افزود: بهترین راه برای تشخیص ایمنی و سلامت خودرو، انجام تست معاینه فنی خودروست؛ چرا که در معاینه فنی تمام مواردی که می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند، سنجیده می‌شود.

بنابراین گزارش پلیس تهران بزرگ طبق اعلام قبلی بررسی معاینه فنی خودروها را یکی از موارد لازم سفرهای تابستانی می‌داند. به گفته حسین رحیمی، با خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، طبق قوانین جدید راهنمایی و رانندگی برخورد شده و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

قرار است در 35نقطه از نقاط اصلی شهر و در مبادی خروجی آن، پلیس راهور طرح ویژه نظارت بر ایمنی خودروها را انجام ‌دهد که البته لزوما منحصر به داشتن برگه معاینه فنی خودرو نیست و استاندارد بودن معاینه فنی نیز بررسی می‌شود. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار امیدواری کرد، شهروندان این نکته را رعایت کنند که نداشتن معاینه فنی می‌تواند سبب شود در میانه سفر در جاده‌های کشور، سفرشان ناتمام بماند بنابراین سفر را به کام خود و خانواده تلخ نکنند.

در اواخر دوره مجلس هشتم بود که نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مدت معافیت خودروهای نو از معاینه فنی را از 2 سال به 5 سال افزایش دادند که این امر واکنش بسیاری از کارشناسان محیط‌زیست را به‌دنبال داشت. از نظر این کارشناسان به جای افزایش مدت معافیت خودروهای نو از معاینه فنی باید به اصلاح تولید خودروهای وطنی و نیز ارتقای کیفیت سوخت پرداخت؛ ضمن اینکه با وجود ایرادهای یادشده، افزایش مدت زمان معاینه فنی به‌طور حتم آلودگی بیشتر هوا و نیز تصادفات خودرویی را به‌دنبال خواهد داشت. البته در ماه‌های اخیر نیز زمزمه‌هایی مبنی بر طرح لزوم کاهش مدت زمان معافیت خودروهای نو از معاینه فنی مطرح شده است.

کد خبر 219636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز