همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح مقررات‌ مربوط به سربازان فراری و آموزش مشمولان معاف از خدمت را تشریح کرد.

موسی کمالی

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره آن دسته از سربازان فراری تا پایان سال 86 که مورد عفو فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته، اما برای استفاده از این تسهیلات و تعیین تکلیف و گذراندن دوران ضرورت و دریافت کارت پایان‌خدمت خود مراجعه نکرده‌اند، گفت: این افراد حداکثر تا پایان شهریور سال 92 فرصت دارند که برای استفاده بدون مجازات از این امر و انجام بقیه خدمت دوره ضرورت و دریافت کارت پایان‌خدمت به یگان‌های محل‌ خدمت قبلی خود مراجعه کنند.

وی افزود: در غیر این صورت آن دسته از افراد فراری تا پایان سال 86 از اول مهرماه سال 92 از تسهیلات در نظر گرفته شده، محروم و به عنوان سرباز فراری محسوب شده و مورد تعقیب جزایی قرار خواهند گرفت.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای‌مسلح از سربازان فراری تا پایان سال 86 خواست هر چه سریع‌تر در فرصت تعیین شده خود را برای انجام بقیه خدمت سربازی‌شان معرفی کنند.

اجبار گذراندن آموزشی برای مشمولان معاف از خدمت

به گفته کمالی، برابر قانون خدمت وظیفه عمومی جدید که از اول فروردین ماه امسال اجرایی شده، کلیه مشمولان معاف از خدمت به جز معافیت پزشکی باید آموزش نظامی را طی کرده و کارت معافیت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این مقررات از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی شروع شده بود به ایسنا گفت: از تیرماه سال 92 کلیه مشمولان معاف از خدمت به جز معافیت‌های پزشکی باید پس از طی دوره آموزش نظامی که مدت آن یک ماه خواهد بود، کارت معافیت خود را دریافت کنند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سعی خواهد شد دوره آموزشی این مشمولان در پادگان نزدیک محل سکونت‌شان برگزار شود و همچنین زمان اعزام به آموزش آنان با توجه به وضعیت مشمول با هماهنگی خودش صورت خواهد گرفت.

کمالی افزود: این مقررات عطف به ماسبق نشده و شامل مشمولان معاف از خدمت گذشته نمی‌شود.

کد خبر 219595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز