همشهری آنلاین: یک کارشناس مسائل پولی گفت: اگر تمام عوامل تاثیرگذار روی قیمت ارز و طلا ثابت بماند و فاکتورهای پیش بینی نشده را لحاظ نکنیم مدت شش ماه زمان می‌برد تا کاهش اساسی قیمت ارز و طلا را شاهد باشیم.

coin

غلامرضا محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره دلایل کاهش قیمت طلا و ارز در بازار طی چند روز اخیر اظهار کرد: قیمت ارز در ایران آنچنان تحت تاثیر تحولات جهانی نبوده و بیشتر تحت تاثیر مسائل احساسی و روانی همچون انتخابات است که هیچ پشتوانه اقتصادی مانند افزایش فروش نفت و افزایش تولید ندارد.

وی ادامه داد: تغییراتی که بنا بر مسائل احساسی و روانی در کشور ایجاد می‌شود تغییر زودگذر بوده و قیمت‌ها نیز پس از مدتی به روال قبلی بازمی‌گردد.

این کارشناس مسائل پولی افزود: می‌توان گفت که همواره اوایل هفته افزایش قیمت و اواخر هفته کاهش قیمت را شاهد هستیم و این موضوع به دلیل آن است که آخر هفته‌ها با تعطیلی بازار تقاضا همچنان وجود دارد اما آنچنان عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد واین تقاضا به روزهای اول هفته بعد منتقل می‌شود و در خرید و فروش خود را نشان می‌دهد.

محمدزاده با اشاره به این‌که اخبار و شایعات نیز یکی ازعوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها هستند گفت: کاهش قیمتی که در این هفته شاهد آن بودیم به دلیل خوش بینی‌های جامعه و بازار نسبت به تفکرات دولت آینده بوده است.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که تغییرات در شالوده اقتصادی و سیاسی کشور صورت نگیرد نمی‌توان قیمت‌ها را پیش بینی و کاهش قیمت طولانی مدتی را برای قیمت ارز در نظر گرفت.

در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز از کاهش قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته خبر داد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز چهارشنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 215هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 185هزار تومان، نیم سکه 647هزار تومان، ربع سکه 400هزار تومان و سکه گرمی 280هزار تومان به فروش رسید.

او درباره قیمت انواع طلا بیان کرد: هر گرم طلای 18 عیار115 هزار و 310تومان، هر مثقال طلا 499هزار و 500 تومان و انس جهانی1370 دلار و 20 سنت قیمت‌گذاری شد.

هم‌چنین در بازار امروز هر دلار با قیمت 3380 تا 3400 تومان و هر یورو با قیمت 4550 تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 219587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز