همشهری آنلاین: کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: با جنگ روانی که به وجود آورده بودند طبیعی بود کی‌روش مقابل سرمربی کره خوشحالی کند.

جواد نکونام

به گزارش تسنیم، جواد نکونام پس از راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل گفت: صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک می‌گویم، تمام سختی‌هایی که برای رسیدن به جام جهانی کشیده بودیم به ثمر نشست. مربیان و بازیکنان همه تلاش خود را کردند و اکنون جو تازه‌ای در فوتبال ما به وجود آمده است. امیدوارم این شادی ادامه داشته باشد.

کاپیتان تیم ملی با اشاره به نتیجه دیدار ازبکستان و قطر عنوان کرد: به همراه کارلوس کی‌روش در کنفرانس قبل بازی با کره جنوبی گفته بودم احتمال می‌دادیم چنین نتیجه‌ای در آن دیدار رقم بخورد و تیم ازبک بتواند بیشتر از 4 گل به قطر بزند.

وی اضافه کرد: در فاصله 2 دقیقه نتیجه بازی ازبکستان و قطر تغییر کرد و با توجه به این شرایط ما باید گل می‌زدیم و سپس از گل خود دفاع می‌کردیم. خوشبختانه در ضد حمله از اشتباه دفاع آنها استفاده کردیم و این اتفاق رخ داد.

نکونام خاطرنشان کرد: در نیمه اول بازیکنان کره از جمله کاپیتان آنها رو به بازی مستقیم آورده بودند که خوشبختانه ما در دفاع عملکرد خوبی داشتیم و نهایتا توانستیم با پیروزی مقابل کره مردم را خوشحال کنیم.

وی درباره رفتن کی‌روش به سمت سرمربی کره جنوبی پس از پایان این دیدار اظهار داشت: مردم از جوی که در کره جنوبی وجود داشت دور بودند. در اینجا جو سنگینی به وجود آمده بود و زمانی که خبرنگاران از ما سوال می‌کردند به صحبت‌های مربی و بازیکنان خود اشاره می‌کردند که چه چیزهایی درباره تیم ملی می‌گویند.

نکونام افزود: زمانی که داخل رختکن رفتیم که خود را آماده بازی کنیم عکس مربی کره جنوبی را بزرگ در رختکن نصب کرده بودند! با این جنگ روانی که به وجود آورده بودند طبیعی بود کی‌روش مقابل سرمربی کره خوشحالی کند. البته دو، سه نفر از کادرفنی آنها از این حرکت کی‌روش عصبانی شدند اما اتفاق خاصی نیفتاده بود.

وی گفت: همانطور که دل و قلب مردم با ما بود دعای آنها نیز پشت سر ما بود. بچه‌ها با شرایطی که داشتند با تمام وجودشان بازی کردند. چندین و چند بار اتفاق افتاده که ایرانیان نشان دادند مردم روزهای سخت هستند.

نکونام خاطرنشان کرد: دوست دارم تشکر ویژه ای از کسانی بکنم که از تیم ملی حمایت کردند. از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که در این چند وقت حمایت خوبی از تیم ملی داشتند. از منتقدانی که انتقادات منصفانه‌ای داشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم با این زندگی جدید در فوتبال کشورمان به جام جهانی برویم.

کاپیتان تیم ملی بار دیگر با اشاره به بازی مقابل کره جنوبی گفت: بچه‌ها واقعا تحت فشار بودند و از این مسئله خوشحالم که پیروز از میدان خارج شدیم. امیدوارم فردا که به تهران می‌آییم به همراه مردم جشن بگیریم.

وی با تمجید از بازیکنانی که از ابتدا در بازی‌های تیم ملی در راهیابی به جام جهانی حضور داشتند عنوان کرد: خیلی‌ها در رسیدن تیم ملی به جام جهانی کمک کردند. حتی تدارکات ما به تیم کمک کرد و برای موفقیت تیم ملی دست به دعا برداشت و همانند مردم استرس داشت. این موفقیت یک موفقیت جمعی بود.

نکونام ادامه داد: همه سعی و تلاش خود را برای فوتبال ایران انجام دادند و خوشحال هستم نتیجه این تلاش به ثمر نشست و تیم ملی در ویترین برترین تیم‌های دنیا قرار گرفت.

کد خبر 219473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز