سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان اینکه از امروز ثبت‌نام برای وام ازدواج جوانان شروع شده است، گفت: برای افرادی که در نیمه شعبان عقد می‌کنند، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عصر امروز مهدی حسین نژاد در نشست خبری با بیان اینکه امروز صندوق مهر امام رضا(ع) ثبت‌نام تسهیلات ازدواج را آغاز کرده است اظهار داشت: از سال 86 تا 88 مسئولیت ساماندهی وام ازدواج با این صندوق بوده و با تفاهم‌نامه‌ای که صندوق با بانک‌های عامل منعقد کرده بود بخشی از وام را صندوق پرداخت کرده و در بخش دیگر واجدین به بانک‌ها معرفی می‌شدند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) تأکید کرد: در همان تاریخ صف‌های طولانی وام ازدواج از بین رفت و بعد از آن صندوق، فعالیت خود را معطوف به وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی کرد و پس از آن نیز بانک مرکزی با ایجاد یک سامانه با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات ازدواج را در دست گرفت.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج ایجاد شده است تصریح کرد: براساس مصوبه 8 خرداد 92، این صندوق از سوی دولت وارد چرخه پرداخت وام ازدواج شد و در فاز اول نام صندوق در کنار نام دیگر بانک‌ها در سامانه بانک مرکزی ثبت شده است.

به گفته وی، یک‌ هزار میلیارد ریال برای نیم سال اول به تسهیلات ازدواج جوانان اختصاص یافته که 35 هزار نفر را شامل می‌شود.

حسین‌نژاد با بیان اینکه سقف پرداخت وام ازدواج 3 میلیون تومان است بیان داشت: صندوق به مناسبت نیمه شعبان برای زوجینی که در همان روز عقد کنند، 5 میلیون تومان وام درنظر می‌گیرد.

وی در خصوص شرایط ضمانت وام ازدواج عنوان کرد: یک ضامن معتبر درنظر گرفته شده و همچنین برای افرادی که در روستاها حضور دارند در صورتی که از سوی شورای روستا مورد تأیید باشند، صندوق تسهیلات پرداخت می‌کند و نیز کارمندان رسمی، قراردادی، دولتی و کارکنان شرکت‌های خصوصی و کسبه می‌توانند ضمانت زوجین را برعهده بگیرند.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه پرداخت وام ازدواج براساس دستورالعمل بانک مرکزی انجام خواهد شد، گفت: یکی از ویژگی‌های پرداخت تسهیلات صندوق، تسهیل و آسان‌سازی شرایط ضامن است و بقیه موارد براساس دستورالعمل بانک مرکزی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نیم سال دوم نیز شرایط همین‌گونه خواهد بود ابراز امیدواری کرد: منابع این بخش افزایش یافته تا بتوان جوانان بیشتری را پوشش داد.

حسین نژاد افزود: اعتبارات این بخش از منابع صندوق بوده و تاکنون از سوی بانک مرکزی اعتباری اختصاص نیافته و در این رابطه در حال رایزنی هستیم.

به گفته حسین‌نژاد، کارمزد این تسهیلات 4 درصد بوده و اقساط آن 36 ماهه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: رقمی برای ازدواج جوانان از محل مابه‌التفاوت سود یارانه دولت درنظر گرفته شده که پس از جمع‌بندی و نهایی شدن برای جوانان درنظر گرفته شود.

وی افزود: تدارک دیده شده که از زوجین با شاخه گل و یک مجلد پذیرایی ‌شود.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا با بیان اینکه در صورتی که زوجین پول مازادی دارند می‌توانند در صندوق سرمایه گذاری کرده و در آینده برای تسهیلات اشتغال از آن استفاده کنند، گفت: متقاضیان با ثبت نام در سامانه بانک مرکزی و دریافت کد رهگیری پس از یک هفته به شعبه‌های عامل صندوق معرفی می‌شوند تا بتوانند مدارک خود را ارائه کنند.

کد خبر 219427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز