دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنگره ونزوئلا هفته آینده به بحث در باره ممنوع کردن دادن شیر خشک به نوزادان خواهد پرداخت تا تغذیه با شیر مادر را تشویق کند و میزان مصرف شیر خشک را کاهش دهد.

به گزارش رویترز اودالیس مونزون یکی از نمایندگان کنگره در این باره گفت برا اساس این پیشنهاد "همه انواع شیشه نوزادان ممنوع خواهند شد" تا به ارتقای سلامت کودکان یاری رسانده شود.

این نماینده در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: "ما می‌خواهیم عشق میان مادر و نوزاد را تقویت کنیم، زیرا این عشق در نتیجه فروش شیرخشک بوسیله شرکت‌های فراملیتی از بین رفته است."

او گفت قانون "ارتقا و حمایت شیردهی مادران" در سال 2007 ممنوعیتی بر شیر خشک اعمال نکرده است. اما این نماینده نگفت در صورت تصویب این پیشنهاد جدید این ممنوعیت چگونه اعمال می‌شود.

البته مونزون گفت استثنائاتی بر این ممنوعیت قائل خواهند شد، از جمله موارد مرگ مادر یا موارد مادران بدون شیر کافی به تایید وزارت بهداشت. او روشن نکرد نوزادان تا چه مدتی باید به تغذیه از شیر مادر ادامه دهند.

چنین قانونی احتمال خشم مخالفان دولت را برخواهد انگیخت که می‌گویند دولت به جای مانده از هوگو چاوز، رئیس جمهور درگذشته این کشور، بیش از حد در زندگی خصوصی شهروندان دخالت می‌کند.

اینگرید ریورو، یک مادر 27 ساله در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا در این باره گفت: "افراد آزادند تا کودکان‌شان را همانطور که مناسب می‌دانند، تغذیه کنند. دختر من پس از هفت ماه دیگر سینه نگرفت. چکار می‌توانم بکنم؟"

کد خبر 219183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز