یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

مینا شهنی: رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد جامعه، دولت و مجلس با قوانین بیمه‌ای آشنا نیستند.

محمدعلی گودرزی با انتقاد از روند شکل‌گیری و تصویب برخی قوانین افزود: شتابزدگی در تصویب قوانین سبب شده‌است تا مجالی برای تحقیق و پژوهش باقی نماند و قوانینی که در ارتباط با بیمه‌های اجتماعی در کشور تصویب می‌شوند مشکلات بیشتری را در درازمدت ایجاد می‌کنند.

به اعتقاد گودرزی این قوانین پیش از تصویب باید مراحل پژوهشی و کارشناسی لازم را پشت سر بگذارند و پس از اعلام نظریه کارشناسی در میان دولتمردان به رأی گذاشته شوند.

وی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی کنونی نیازمند افزایش سن بازنشستگی  کشور به 65 سال  هستیم گفت: امید به زندگی در سال‌های اخیر میان ایرانی‌ها زیاد شده تا آنجا که از مرز 72 سال گذشته‌ است. از این‌رو ما ناچاریم با افزایش سن بازنشستگی به ایجاد تعادل در منابع و مصارف صندوق‌های بیمه‌ اقدام کنیم.

رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی افزود: کشور ما به دلیل اینکه دارای جمعیت جوان زیادی است در صورت افزایش سن بازنشستگی با کاهش ورودی جوانان به محیط‌های کار روبه‌رو خواهد شد به همین دلیل ما پیشنهاد کار پاره وقت را برای بازنشستگان ارائه داده‌ایم.

گودرزی تنها وظیفه دولت را تأمین عدالت اجتماعی بیان کرده و گفت: انتظار مردم از دولت تأمین عدالت اجتماعی است تا با گسترده شدن چتر عدالت در کشور مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گفته گودرزی نیاز روزافزون جامعه به اطلاعات سبب شده است که تأمین اجتماعی امروزه به یک نرم‌افزار تبدیل شود و جمع‌آوری،‌ دسته‌بندی و ارائه منظم اطلاعات به دولت‌ها مهم‌ترین عاملی است که توانسته‌ است برنامه‌ریزان را در تنظیم و ارائه راهکارهای اساسی برای حل معضلات اجتماعی یاری دهد.

وی همچنین از برگزاری کنگره عدالت و تأمین اجتماعی و نخستین جشنواره ملی پژوهش تأمین اجتماعی، در 31 اردیبهشت و 1 خرداد 86 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما خبر داد.

رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، تبیین جایگاه تأمین اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تبیین جایگاه تأمین اجتماعی در سند چشم انداز، تبیین جایگاه تأمین اجتماعی در دولت نهم و تبیین جایگاه بیمه‌های اجتماعی در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی را از اهداف این کنگره برشمرد.

کد خبر 21918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز