جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 24 خرداد در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه این هفته تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زین‌العابدین (ع) ، همگی را به تقوا و دوری از گناه توصیه کرد و گفت: از خداوند می‌خواهم که جوانان را از گناه دور بدارد و دامانشان را به تقوا آراسته کند.

وی ادامه داد: امروز می‌خواهم با توجه به روز ولادت امام زین‌العابدین (ع) پیرامون صحیفه سجادیه صحبت کنم. صحیفه کتابی بلند و مقدس است و عباراتی در آن وجود دارد که بوی عطر وحی می‌دهد و برخواسته از علم الهی بوده و دارای چهره خاص ولایی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: این صحیفه از دهان ولی خدا امام زین‌العابدین (ع) خارج و امام باقرالعلوم آن را نوشته شده است و امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند که من آن را شنیده‌ام.

امامی کاشانی با بیان این‌که صحیفه سجادیه فقط یک کتاب دعا نیست، افزود: امام سجاد (ع) در دوره‌ای زندگی می‌کرد که خفقان زیادی بود و نمی‌شد حرفی زد و چیزی نوشت.

وی با اشاره به سیر تاریخی دوران امام سجاد (ع) و امام باقر (ع)، گفت: نکته مورد توجه این است که دعاهای این کتاب محتواهای بسیار بلندی دارد و فقط این نیست که بگوییم خداوند ما را بیاموزد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه، پناه بردن به خدا، مقابله با ظالم، بیدار شدن از خواب غفلت و اسراف نکردن را از اصول و نکات مورد توجه در این کتاب دانست.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: در صحیفه سجادیه مباحث و مسائل اساسی به صورت دعا مطرح شده‌اند که بسیاری از آنها اصول سیاسی و اجتماعی هستند.

امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اعیاد شعبانیه و نزدیکی به ولادت حضرت مهدی (عج)، گفت: در چنین روزهای مبارکی هستیم که روز انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با آنها مقارن شده است که از خدا می‌خواهیم به حق شرف و برکت این روزها آنچه مصلحت مردم و کشور است به آنها اعطا کند و آن کسی که کارآمدتر است را به دل مردم بیندازد که او را انتخاب کند.

وی با بیان این‌که هویت انتخابات در جمهوری اسلامی با سایر کشورهای دنیا متفاوت است، گفت: در کشوری مثل آمریکا انتخابات برای این است که رییس‌جمهوری از این حزب یا آن حزب انتخاب شود، اما بحثی از مکتب در آن انتخابات وجود ندارد و غایت و هدفی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: این در حالی است که هدف و غایت در کشور ما دین اسلام و جمهوری است و با این هدف هویت انتخابات ما با همه انتخابات‌ها متفاوت می‌شود که حفظ کشور نیز که اصلی اساسی برای ماست در این انتخابات‌ها مطرح است.

امامی‌ کاشانی همچنین بیان کرد: موضوع مورد توجه بعدی نقش جمعیت در دنیای استکبار است که جمعیت نقش چندانی در آن کشورها ندارد و یک حزبی قدرت را در دست می‌گیرد؛ چرا که ابزار و بافت‌های مختلفی در سازمان‌های بین‌المللی و اقتصادی در دست دارند این در حالی است که نظام اسلامی فقط به ملت و جوان‌های خود تکیه می‌کند که سرمایه کشور هستند.

وی تصریح کرد: آنچه مال و منال، ابزار و وسایل محسوب می‌شود برای جمهوری اسلامی، ملت بزرگ ایران است و اینکه اصرار می‌شود آنها پای صندوق‌های رای بیایند و حماسه سیاسی مطرح می‌شود این است که مردم سرمایه هستند، اما در فرانسه و آمریکا سرمایه‌ها و پشتوانه‌های دیگری وجود دارد لذا هر چه شور بیشتر و هیجان زیادتر باشد نظام محکم‌تر و دشمن مایوس‌تر خواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد:‌ هر کس اگر به اسلام نیز علاقه‌ای ندارد به کشورش علاقه دارد و باید وارد صحنه شود به همین دلیل است که در کشور ما گفته می‌شود رای دادن نه تنها یک حق، بلکه یک تکلیف است.

امامی کاشانی در توصیه‌هایی به کاندیداها، گفت: این رقابت‌ها با رقابت‌های انتخاباتی در سایر دنیا فرق می‌کند که شکست و پیروزی معنای واقعی دارد. در ایران همگی پیروز هستند و هدف از وارد شدن در انتخابات و کاندیدا شدن این است که حرف‌ها و عقاید به طور منظم در صداوسیما بیان می‌شود، اما اینکه چه کسی در آخر از صندوق بیرون می‌آید فرقی نمی‌کند و برنده تنها باری به دوشش افتاده و فرد به‌اصطلاح بازنده تنها ثوابی کرده و قطعا ضرری نکرده است، این حقیقت مطلب است.

وی با بیان این‌که انتخابات در ایران بازی فوتبال نیست که برنده یا بازنده داشته باشد، تصریح کرد: در کشور ما فقط بحث ارتقای اسلام است که هیجانی ایجاد شود و مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در توصیه‌های خود به هواداران کاندیداها، اظهار کرد: شما برای هر کس دویده‌اید، جایی دویده‌اید که صاحب سفره امام عصر(عج) است و باید بگوییم برای ایشان کار می‌کنید و خوب است که به سمت سلایق مختلف رفته‌اید، اما باید بدانید و فراموش نکنید که صاحب اصلی کس دیگری است.

امامی کاشانی افزود: کسی نباید به خاطر رای نیاوردن کاندیدایش مایوس شده و کفش خود را پاره کند.

وی همچنین در توصیه خود به مراقبان صندوق‌ها و مسئولین برگزاری انتخابات، گفت: همگی باید حفظ امانت کنند ؛چرا که همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند صیانت از آرا حق‌الناس است و حق‌الناس از حق‌الله بالاتر و دو حق بر گردن مسئولین برگزاری انتخابات وجود دارد یکی حق کسی که رای داده و دیگری حق کسی که به او رای داده شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: افراد مراقب نباید چرتشان بگیرد و غفلت کنند و مراقب باشند به جای ثواب، معصیت نشود.

امامی کاشانی در پایان یادی از مرحوم مرتضایی‌فر کرد و گفت: نزدیک چهلم این مرحوم است که ایشان بسیار در اینجا شعار داده و جایش بسیار خالی است. ان‌شاءالله خدا او را رحمت کند.

کد خبر 218731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز