گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حالی از احتمال افزایش ودیعه مسکن به 5میلیون تومان خبر داده است که در آستانه فصل اجاره بها قیمت‌ها به تبع رشد بهای مسکن به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

برخی مستأجران با درخواست افزایش دو برابری اجاره و ودیعه مسکن توسط موجر مواجه شده‌اند.به گزارش همشهری، این در حالی است که هنوز فصل اجاره مسکن به‌طور جدی آغاز نشده است و با آغاز تابستان قراردادهای اجاره افزایش چشمگیری را تجربه می‌کنند.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این شرایط راهکاری برای کنترل بازار ارائه نکرده‌اند. طرح تعیین محدوده قیمت اجاره برای محله‌های پایتخت هم که با تبلیغات فراوان آغاز شد، شکست خورد تا با سرنوشت طرح برخورد تعزیراتی مسکن مواجه شود. در این شرایط مسئولان وزارت راه روی وام ودیعه مسکن مانور داده‌اند که سقف مبلغ آن قرار است به 5میلیون تومان برسد.

مستأجرانی که به غیراز ودیعه مسکن، بخش مهمی از درآمد خانواده را به اجاره بهای ماهانه مسکن اختصاص می‌دهند درصورت دریافت این وام باید ماهانه یک قسط دیگر در کنار اجاره خود و سایر قسط‌های معمول، پرداخت کنند به همین دلیل این طرح توانایی جبران هزینه مستأجران را ندارد.

مجید کیان‌پور، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن به 50میلیون ریال افزایش می‌یابد، گفت: تسهیلات نوسازی تا پایان سال 91به حدود 171هزار و 422واحد مسکونی تخصیص یافته است که از این میزان بالغ بر 72هزار واحد مسکونی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

کد خبر 218570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز