همشهری آنلاین: سعید جلیلی با تاکید برضروت عدالت ساختاری در دولت گفت: رییس جمهور مانند راننده‌ای است که پشت 18 چرخی به اسم دولت می‌نشیند.

ایسنا نوشت: این کاندیدای ریاست جمهوری در یکی از مساجد پاکدشت در جمع مردم این شهرستان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و دستیابی ایران به فناوری هسته‌یی اظهار کرد: امروز نظام ما نه تنها پا گرفته است، بلکه دشمنان هم اذعان می‌کنند که امروز ایران به قدرت مهم در منطقه و سطح بین‌الملل تبدیل شده است.

وی با طرح این پرسش که چرا علیرغم همه این دشمنی‌ها ما به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم، گفت: معتقدم این موفقیت‌ها به دو دلیل است یکی اسلام دوم باور کردن مردم که امام این دو را کنار هم قرار داد و ظرفیت بزرگ ملت آزاد شد.

جلیلی افزود: ما امروز در شرایط خوبی به سر می بریم که به برکت اسلام و مردمی است که اسلام را قبول دارند خداباوری و مردم‌باوری رمز موفقیت امام بوده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما نباید به موفقیت‌های که بدست آورده‌ایم بی‌توجه باشیم. امروز ما در پشت خیمه‌های دشمن هستیم و دشمن امروز مستاصل شده است با حیله‌هایی می‌خواهد ما را بازگرداند و مهمترین اقدام آنها ایجاد شک و تردید در موفقیت‌های که به دست آورده‌ایم و سیاه‌نمایی‌ها بر این مبنا است.

وی افزود: رسانه‌های خارجی در یک ماه اخیر تبلیغات سنگینی را آغاز کرده‌اند، اگر طبق ادعاهای آنها ایران کشور ضعیفی است چرا برای مقابله با ایران اجماع می‌کنند؟ آنها بارها اعتراف کرده‌اند حل مشکلات خاورمیانه‌، سوریه و مسائلی از این دست بدون ایران ممکن نیست. آنها تلاش می‌کنند با ایجاد تردید ما را از پشت خیمه‌ها به عقب برانند.

جلیلی خاطر نشان کرد: البته این بدان معنا نیست که ما ضعفی نداریم بی‌توجهی به مشکلات و ضعف‌ها نیز غلط است اگر توانسته‌ایم به برکت انقلاب و الگوی ولایت فقیه حماسه‌های بسیاری رقم بزنیم حماسه‌های دیگر نیز شدنی است اگر به کمک اسلام و با اعتماد به مردم توانسته‌ایم در جنگ هشت ساله حماسه خلق کنیم باز می‌توانیم در اقتصاد،‌صنعت،‌کشاورزی و تولید نیز حماسه خلق کنیم و شرطش اینکه، نه تنها باید مشکلات را حل کنیم ،بلکه برای کشورهای اسلامی نیز باید الگو باشیم و این خیال‌پردازی نیست.

وی تاکید کرد: دولت باید ظرفیت تک‌تک جوانان را آزاد کند و همانطور که سیستم‌ یگان‌های ما در دفاع مقدس عوض شد ادارات و دولت نیز این طور باشند به گونه‌ای مردم احساس کنند ادارات پناهگاه‌شان است.

وی با بیان این‌که دولت‌های قبل نیز هرگز نمی‌خواستند که بیکاری و فقر و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد، گفت: اما سوال اینجا که چرا آنان موفق نشدند، ما نباید به دنبال ناجی و قهرمان باشیم. رییس جمهور مانند راننده‌ای که پشت 18 چرخی به اسم دولت می‌نشیند، است و اگر یک چرخ این کامیون خراب شود دچار مشکل خواهد شد همه ظرفیت‌های دولت باید پای کار بیایند. دولت کافی است دو کار انجام دهد یکی اینکه مانع مردم نشود و دوم از مردم پشتیبانی کند مردم خود مشکلات را حل می‌کنند و این نیازمند این است که ساختار دولت عدالت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما باید از مردم در همه عرصه‌ها استفاده کنیم و تنها محدود به انتخابات نباشد بلکه فردای روزی انتخابات نیز باید به سراغ مردم برویم از فردای انتخابات باید هر کسی که پیروز انتخابات می‌شود به دنبال خلق حماسه اقتصادی باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: برخی درباره یارانه‌ها می‌گویند که نباید به مردم یارانه دهیم چرا که با افزایش نقدینگی تورم را نیز بالا می‌رود، اما چگونه است که شش نفر 5 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر میزان یارانه‌ای که در ماه به 70 میلیون جمعیت داده می‌شود وام می‌گیرند و به آن اعتراضی نمی‌شود. ما باید در برابر رانت‌هایی که صورت می‌گیرد برخی می‌خواهند استفاده کنند مقاومت کنیم و راهش این است که گلوگاه را بگیریم .

جلیلی همچنین اظهار کرد: مقاومتی که از آن سخن می‌گویم در مقابل دشمنان خارجی نیست بلکه باید در تمام عرصه‌ها باشد.

وی در پایان اظهارات خود گفت: نقص ما جاهایی بوده است که از اسلام فاصله گرفته‌ایم چگونه است که به یک نفر 11 هزار میلیارد وام می‌دهند اما کسی می‌خواهد که 5 میلیون وام بگیرد با هزاران مشکل مواجه می‌شود؟!

کد خبر 218554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز