همشهری آنلاین: حسن روحانی در پیامی به محمد خاتمی نوشت: باور دارم که گفتمان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات» می‌تواند مطالبات به حق مردم را دنبال کند و به حقوق اساسی ملت، کارآمدی دولت، هماهنگی قوا و تعامل مؤثر با رهبری بزرگوارِ نظام، مدد رساند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهور در پیامی خطاب به رئیس جمهور سابق کشورمان از اعلام حمایت خاتمی از وی قدردانی و تشکر کرد.

متن این پیام که ایلنا آن را منتشر کرده  بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی دام ظله

با عرض سلام و تقدیم تحیات

بر خویش فرض و بایسته می‌دانم تا از حسن نظر و قبول خاطر شریفتان نسبت به دوست و یار دیرین خود، عرض امتنان و حق‌شناسی نموده و از تدبیر، تلاش و حمایت همه‌جانبه و مستمری که در عرصه رقابت انتخاباتی فرار رو در جهت انسجام فرهیختگان، جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و دوستداران حقیقی نظام جمهوری اسلامی در قامت جریان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات» مبذول و اهتمام فرمودید، قدردانی ‌نمایم.

آنچه امروز شما را به تکاپوی خستگی‌ناپذیر برای ائتلاف و در نهایت تهیه بیانیه‌ای تاریخی وادار کرده، همان است که مرا به میدان دشوار رقابت‌ انتخاباتی کشانده؛ بی‌شک، دل‌نگرانی از آینده و عبرت از گذشته است.

چالش‌های هشت سال دولت اصلاحات و حوادث هشت ساله پس از آن، عقلا و بزرگان کشور را به این بلوغ فکری رسانده که سیاست‌ورزی، علم مدیریت ممکنات و عبور از خام‌اندیشی‌ها است.

گفتمان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات»، بی‌مبالاتی نسبت به حق و باطل نیست و در حقانیت و توان ملت ایران برای شکستن بن‌بست‌ها، نه‌تنها "تردید" ندارد بلکه بدنبال "تدبیر" است تا مانع بن‌بست‌های خودساخته و دشمن‌ساز بر سر راه پیشرفت عدالت محور شود.

این‌که امروز جنابعالی و دوستان توانسته‌اید بر سر "مناسب‌ترین گزینه ممکن" اجماع کنید برای من مبارک‌تر از آن است که بدانم آن گزینه "حسن روحانی" است.

باور دارم که گفتمان «عقلانیت و اعتدال و اصلاحات» می تواند مطالبات به حق مردم را دنبال کند و به حقوق اساسی ملت، کارآمدی دولت، هماهنگی قوا و تعامل مؤثر با رهبری بزرگوارِ نظام، مدد رساند.

اینجانب بدینوسیله، مراتب تکریم، سپاس و حق‌شناسی خود را نثار جنابعالی و تمامی هم‌اندیشانِ اعتدال‌جویِ جنابعالی در جریانات و احزاب اصلاح طلب، نخبگان حوزوی و دانشگاهی و تمامی قشرهای سرافراز سرزمینم نموده و امیدوارم که به فضل الهی و تکیه بر آرای آزاد تمامی ایرانیان، بتوان در وفا به عهدی که در پیشگاه خداوند متعال و ایرانیانِ سربلند، بسته می‌شود، کامیاب و پیروز گردیم.

برادرتان: حسن روحانی

کد خبر 218490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز