سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

کارت اعتباری خرید 1.5 میلیون تومانی کارگران که در زمان وزارت شیخ‌الاسلامی طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شده بود و از آن به‌عنوان یکی از وعده‌های دولت به کارگران یاد می‌شود به دلایلی که از آن به‌عنوان عدم‌همکاری بانک‌ها و ناتوانی در تأمین اعتبار یاد می‌شود، عملا متوقف و این طرح نیز در کنار برنامه‌های بزرگ اشتغال‌زایی دولت راهی بایگانی می‌شود.

این در شرایطی است که کارگران در سال جدید افزایش دستمزدی کمتر از نرخ تورم را تجربه کرده‌اند و رایزنی‌ها برای افزایش حق مسکن و حق خواربار آنها نیز در شورای‌عالی کار بدون نتیجه باقی مانده است. موضوع واگذاری کارت اعتباری خرید 1میلیون و 500هزارتومانی از سال 89پس از مطرح شدن در شورای‌عالی اشتغال و تصویب این شورا دنبال شد و بنا به دلایلی که چندان برای جامعه کارگری کشور قابل‌قبول نیست، کارگران امکان استفاده از این وام خرد را نیافته‌اند.

به گزارش مهر، در سال‌های 89و 90مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حمایت از قدرت خرید خانوار کارگری و لزوم ایجاد رونق در فروش محصولات و تولیدات ایرانی تأکیدات فراوانی داشته‌اند. آنها عنوان می‌کردند که شورای‌عالی اشتغال با هدف حمایت از قدرت خرید کارگران و همچنین بهبود وضعیت فروش محصولات تولید داخل، این برنامه را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 218385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز