سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری افراد گمان می‌کنند با مصرف مکمل‌های ویتامینی سلامت‌شان را تقویت می‌کنند، اما بررسی‌های علمی این نظر را تایید نمی‌کنند.

vitamin

به گزارش لایوساینس دکتر پل اوفیت رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا در مقاله‌ای در نیویورک تایمز بر خطرات مصرف ویتامین‌ها تاکید می‌کند.

اوفیت در طول دو دهه گذشته بررسی‌ها را منتشر کرده است که بیانگر رابطه میان مصرف مکمل‌های ویتامینی و مشکلات بهداشتی بوده‌اند، از جمله افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی.

اوفیت می‌گوید گرچه درست که ما برای زنده ماندن به ویتامین‌‌ها نیاز داریم، مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها به طور غیرطبیغی ممکن است به طور متناقضی با کار دستگاه ایمنی تداخل کند.

به گفته اوفیت سازمان غذا و داروی آمریکا ویتامین‌های موجود در بازار - حتی مکمل‌هایی را که دارای دوزهای "بسیار بالای" ویتامین هستند- را تحت نظارت ندارد- زیرا یک لایحه مربوط به سال 1974 مانع از چنین نظارتی است.

او می‌نویسد: "در نتیجه مصرف‌کنندگان نمی‌أاند که مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها ممکن است خطر سرطان و بیماری‌های قلبی را در آنها بیفزاید و طول عمرشان را کوتاه کند؛ آنها نمی‌دانند مشکل‌شان مصرف یک چیز خوب در مقادیر بیش از حد زیاد برای مدت بیش از حد طولانی است."

متخصصان تغذیه می‌گویند بهترین راه دریافت ویتامین‌ها از طریق رژیم غذایی سالم حاوی مقادیر زیاد میوه و سبزی است.

افراد فقط در مواردی باید مکمل‌های ویتامینی مصرف کنند که یا مقادیر کافی ویتامین‌ها را از طریق غذا دریافت نمی‌کنند یا دارای نیاز اضافی (مثلا در دوران بارداری) هستند، و در مورد دوز مناسب ویتامین مورد نیازشان باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

کد خبر 218228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز