همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابت ریاست جمهوری یازدهم با حضور در میدان امامزادگان دو معصوم و در جمع پرشور مردم استان چهارمحال و بختیاری به ایراد سخنرانی پرداخت.

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابت ریاست جمهوری یازدهم با حضور در میدان امامزادگان دومعصوم و در جمع پرشور مردم استان چهارمحال و بختیاری به ایراد سخنرانی پرداخت. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در این ماه شعبان، ماه جشن و سرور، ماه ولادت سرور آزادگان، ماه ولادت قمر بنی‌هاشم، ماه ولادت حضرت ولیعصر(عج) توفیق پیدا کردم در جمع شما مردم چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های مختلف، جوانان عزیز و خانواده‌های شهدا حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد رزم جوانمردانه شما مردم متدین، نجیب، شریف، شجاع و جوانمرد بودم. شهدا بر گردن همه ما حق دارند و انشاالله بتوانیم راه امام و شهدا را پیش ببریم.

قالیباف در ادامه گفت: من به عنوان یک رزمنده و یک روستازاده و فردی که از متن مردم بلند شده‌ام و در زندگی پشتوانه قدرت و ثروت نداشته و کسی که اگر از سوم دبیرستان کار نمی‌کردم امکان ادامه تحصیل نداشتم، با همه وجودم دست‌های شما را می‌فشارم، دست‌هایی که همچون دست خودم پینه بسته است و با این پینه‌ها آشنا هستم.

تحقق اقتصاد بدون نفت در اراده جوانان و نخبگان است

وی ادامه داد: دولت ما و مسئولین قوه مجریه و آنهایی که در مسند مدیریت اجرایی هستند باید این باور را داشته باشند که اگر دولتی مورد تحسین مردم خودش نباشد، نه در داخل و نه در خارج موفق نیست. امروز بیش از هرزمانی دیگری نیازمند انسجام داخلی و ساماندهی در عرصه اقتصادی هستیم.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: اگر در دهه اول انقلاب دشمنان با حرکت‌های نظامی مقابل ما بودند و شکست خوردند، امروز در عرصه اقتصادی و اجتماعی ما را با بحران مقبولیت و مشروعیت مواجه می‌کنند تا بگویند نظام اسلامی توان اداره یک جامعه را ندارد. من به عنوان یک خدمتگزار، آشنا به مسایل نظری، تجربی و مدیریتی هستم و می‌دانم کشور ما با توانایی‌های مادی و اقتصادی، نه تنها کمبود ندارد، بلکه چندبرابر ظرفیت خودش امکانات دارد. به طور مثال ده درصد منابع آبی کشور در جاهایی است که آب برای خوردن هم ندارد، همچنین بهترین زمین‌ها برای کشاورزی و دامداری در کشور وجود دارد.

قالیباف گفت: شعار ما این است که می‌خواهیم تلاش کنیم اقتصاد بدون نفت درست کنیم. اما باید بدانیم تحقق اقتصاد بدون نفت در اراده جوانان و تجربه پیشکسوتان و نخبگان است. وقتی به گونه‌ای عمل کنیم که فرصت برای جوانان، نخبگان و پیشکسوتان نباشد نتیجه‌ای نخواهیم یافت. چنان که نبی‌اکرم (ص) فرمودند: من از فقر جامعه نگران نیستم از سوءتدبیر نگرانم. اگر یک مدیریت صحیح باشد یک جامعه فقیر هم می‌تواند موفق باشد. اما اگر مدیریت نباشد، ثروت هم باشد و ما دومین مقام نفتی در دنیا را داشته باشیم بازهم مشکل اقتصادی داریم.

چالش ما، چالش مدیریتی است

قالیباف در ادامه خطاب به مردم استان چهارمحال و بختیاری گفت: آن مردانی که در مقابل دشمنان سرفرود نیاوردند، امروز در داخل خانواده‌های خود شرمنده‌اند، چراکه اگر خانواده‌ای که مسکن نداشته باشد حتی دو شیفت هم کار کند، هزینه اجاره را نمی‌تواند بدهد، چه برسد به هزینه‌های زندگی.

قالیباف تاکید کرد: امروز آن چیزی که چالش اقتصادی و اجتماعی برای ما درست کرده که جوانان به سمت اعتیاد می‌روند، از چالش مدیریتی نشأت می‌گیرد. کشور ما شرایط خوب و مناسبی دارد و 24 خرداد نقطه عطف کشور است و مردم باید با رأی خود به این موضوع پاسخ دهند و خواسته خود را نشان دهند و بگویند آیا می‌خواهند وضع موجود ادامه داشته باشد یا به گذشته برگردیم. آنها که سالیان سال در پست‌های مدیریت بودند هرچه خواستند و هرچه می‌توانستند انجام دادند.

قالیباف با بیان اینکه درآمد کشور در هشت سال گذشته ششصد میلیارد دلار بوده، اظهار داشت: در سال 85، 25میلیون و 800 هزار نفر در کشور شاغل بودند، اما علی‌رغم درآمد 600 میلیارد دلاری کشور در سال 91، آمار رسمی وزارت کشور نشان می‌دهد که تعداد شاغلان به 25 میلیون و 500 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. یعنی 300هزار نفر نیز کاهش اشتغال داشتیم. ما به دنبال این نیستیم که وضعیت جاری ادامه پیدا کند، امیدوارم در روز 24 خرداد این حماسه سیاسی با حضور مردم خلق شود و مدیریتی متکی بر عقلانیت، معنویت و همت جهادی روی کار بیاید تا فرصت‌های کشور را برای نخبگان، پیشکسوتان و جوانان فراهم کند.

پیشرفت کشور یک انتخاب نیست، ضرورت است

قالیباف همچنین در جمع مردم این استان گفت: اگر در دهه شصت جوانان افتخار آفریدند، امروز جوانان در عرصه اقتصادی و اجتماعی حرکت بزرگی انجام دهند. امروز پیشرفت برای کشور ما یک انتخاب نیست، یک ضرورت است و اگر این کار را نکنیم و از این فرصت‌ها استفاده نکنیم نسل امروز ما که نسل پرکاری هستند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر خیر بنده در این باشد که بتوانم مدیریت کنم، کارنامه‌ای که در گذشته خود دارم ضمانت برنامه‌ام خواهد بود. من با کارنامه‌ای که از خدمات خود در گذشته دارم و عملکردی که در شهرداری تهران داشته و اولویت را به جنوب شهر تهران دادم استان‌های محروم را در اولویت قرار می‌دهم. چنانکه اگر تهران هشت سال قبل را در زمانی که فعالیت رسمی خود را در شهرداری تهران آغاز کردم با تهران امروز مقایسه کنیم شاهد تغییرات شگرف و قابل توجهی خواهیم بود.

اگر نتوانم عمل کنم قولی نخواهم داد

قالیباف ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری، خرم‌آباد و دیگر استان‌های همجوار نیز با وجود مردم نجیب، ولایت‌پرور و علم‌پرور با محرومیت‌های زیادی مواجه هستند. روش من بر این است که زیرساخت‌های این استان ها همچون زیرساخت‌های راه و آب و تاسیسات و خدمات را برای صنعت و کشاورزی و اشتغال آفرینی فعال کنم. اگر مشکل آب در این استان حل شود، چندین استان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند. همانطور که در برنامه تلویزیونی خود توضیح دادم من هیچ قولی نداده‌ام که به فراموشی سپرده شود و عمل نکرده باشم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امیرالمومنین وقتی به مالک اشتر سفارش می‌کند، می‌گوید وظیفه داریم اول حقوق مردم را بدهیم و بعد حق دولت را بگیریم. لذا مطالبه حقوق مردم یعنی اولویت دادن به مناطق محروم. به حول و قوه الهی و با کمک ارواح طیبه شهدا و تجربه پیشکسوتان و همت جوانان ظرف دو سال مشکلات اقتصادی را در کشور سامان می‌دهیم. این وعده را روی کاغذ نمی‌گویم، من در شهرداری تهران هم این طور بودم. ما در نظام اسلامی اعتقاد داریم مردم بهترین قاضیان و منصف‌ترین افراد برای قضاوت هستند.

وقتی در شب‌های جمعه کنار هم می‌نشینند، وقتی به محیط کار، کارگاه‌ها و مزرعه‌ها می‌روند، وقتی در خانواده می‌بینند اگر در دو سال قبل سه نفر بیکار بوده‌اند و امروز فقط یک نفر در خانواده بیکار دارند متوجه تغییرات خواهند شد، چراکه مردم با گوشت و پوست و استخوان خود تغییرات را حس می‌کنند.

مدیر خوب باید با عمل خود سخن بگوید

قالیباف ادامه داد: مردم دوست ندارند عدالت را در حرف بشنوند دوست دارند طعم آن را بچشند. من نیز اهل حرف نیستم، اما به خاطر انتخابات ناچارم نقطه به نقطه به میان شما بیایم و سخن بگویم وگرنه مدیر خوب باید با عمل خود با مردم سخن بگوید نه با حرف. امیدوارم همه ما و شما دست به دست هم بدهیم و از این ظرفیت عظیم و منابع عظیم انسانی استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه گفت: برادران و خواهران! در حماسه سیاسی اگر خیر من این بود و دل‌های شما به این سمت رفت و من را انتخاب کردید من می‌گویم حماسه سیاسی با شما و حماسه اقتصادی با من و جوانان این کشور.

این کاندیدای انتخابات در پایان گفت: وقتی می‌گویم دوساله کشور را به آرامش اقتصادی می‌رسانم منظورم این نیست که می‌روم و دو سال دیگر می‌آیم. حضور و کار دائم در میدان از وظایف من است. از محبت یکایک شما برادران و خواهران که ساعت‌ها زیر آفتاب بودید و رنج این دیدار را تحمل کردید تشکر می‌کنم و اطمینان می‌دهم با کارم پاسخ محبت شما را بدهم.

کد خبر 218197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز