گروه شهری: به‌زودی مجموعه دلفیناریوم (پارک دلفین‌ها) به وسعت 3هزار و 200مترمربع در برج میلاد تهران راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل برج میلاد تهران، مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان در برج میلاد تهران به‌عنوان یکی از نمادهای معماری شهری به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و به‌زودی عموم مردم می‌توانند از پارک دلفین‌ها بازدید کنند. فرزاد هوشیار پارسیان در این‌باره توضیح داد: دلفیناریوم نخستین پارک دلفین های غیرساحلی خاورمیانه و مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان است که به‌زودی میزبان گردشگران و شهروندان تهرانی در برج فرهنگی و تفریحی میلاد خواهد بود.

در حال حاضر در این پارک، 4شیر دریایی زندگی می‌کنند که از کشورهای اسپانیا، هلند و آمریکای جنوبی آورده شده و توسط بهترین مربیان خاورمیانه آموزش دیده‌اند. در این پارک از طریق تکنولوژی شبیه‌سازی‌ شده آب اقیانوس، قابلیت نگهداری انواع پستانداران دریایی در پایتخت ایران فراهم شده است. مدیرعامل برج میلاد از به نمایش درآمدن حرکات آکروباتیک توسط شیرهای دریایی و دلفین‌ها سخن گفت که می‌تواند در جذب گردشگر به برج میلاد نقش مؤثری داشته باشد.

هوشیار پارسیان گفت: این پارک 3هزار و 200مترمربع وسعت دارد و روزانه در 4سانس، هر سانس با ظرفیت1200نفر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. وی گفت: شیرهای دریایی برای گرفتن عکس یادگاری، کشیدن نقاشی و نواختن ساز دهنی تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفته‌اند. پارک دلفین‌ها در ضلع جنوب غربی برج میلاد تهران جنب باشگاه پینت بال قرار دارد و مسیر ورودی به این پارک از سمت اتوبان شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران است.

کد خبر 217837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز