همشهری آنلاین: رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به این که رئیس جمهور آینده باید خود را خادم قرآن بداند گفت: رئیس جمهور باید یک مشاور ارشد قرآنی داشته باشد تا بتواند افق بهتری از فعالیت‌های قرآنی در کشور را در دید خود داشته باشد.

محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نگاه جامعه قرآنی به مسئولان خدمتگذار در کشور را نگاهی قرآنی دانست و گفت: از رئیس جمهور آینده انتظارات بسیار زیادی در زمینه مسائل قرآنی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: از مسئولان و به ویژه رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود تا نگاه قرآنی خود را به فعالیت‌های قرآنی، شخصیت‌های قرآنی، مجالس، پدیده‌ها و خدمات قرآنی افزایش دهد و این افزایش دید و نگاه همراه با دستاوردهای جدید و بسیار مناسب باشد.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با تأکید بر این که همه دولت‌ها خود را علاقه‌مند، حامی و پشتیبان قرآن و فعالان قرآنی معرفی کرده و نشان داده‌اند، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید نشان‌های عملی حمایت از فعالان و فعالیت‌های قرآنی در کشور را به منصه ظهور برساند.

پورمعین در ادامه به خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته در دولت دهم اشاره و اظهار کرد: در دولت دهم معاونت قرآنی راه‌اندازی شد، بودجه مشخصی برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شد و حمایت از بسیاری از فعالیت‌های قرآنی جنبه عملی به خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که جامعه قرآنی می‌تواند و باید از رئیس جمهور آینده داشته باشد، این است که در مرحله اول فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته استمرار داشته باشد و همچنین به این فعالیت‌ها بسنده نشود و افزایش چشمگیری در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های قرآنی داشته باشد.

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با تأکید بر این که رئیس جمهور آینده باید خود را خادم قرآن بداند، گفت: در کشور ما که دارای حکومت و دولت قرآنی است، باید مسئولان ارشد آن هم خادمان قرآنی باشند و این خدمتگزاری در عرصه قرآن را از افتخارات خود بدانند.

پورمعین افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «این دوران، دوران قرآنی است»، بنابر این رئیس جمهور آینده باید نسبت به شکوفایی، رشد، برنامه‌ریزی، حمایت، پشتیبانی و پیگیری از اجرای منویات مقام معظم رهبری در دولت‌ و دستگاه‌های دولتی چشم‌پوشی و فروگذار نکند.

وی با اشاره به این که دیده‌بانان تیزبین قرآنی در کشور مشغول رصد کردن برنامه‌های قرآنی دولت‌ها هستند، گفت: مطمئناً افرادی هستند که برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و مردمی را زیر ذره‌بین دارند و رئیس جمهور آینده باید با نمایندگان قرآنی دستگاه‌های دولتی و مردمی دیدار داشته باشد، خواسته‌های آنها را مورد توجه قرار دهد و به خواسته‌های مادی و معنوی این افراد پاسخگو باشد.

پورمعین اظهار کرد: انتظار داریم که رئیس جمهور آینده علاوه بر این که دستگاه‌هایی را که برای نظارت بر اجرای برنامه‌های قرآنی مأمور می‌کند، یک مشاور ارشد قرآنی نیز داشته باشد تا بتواند افق بهتری از فعالیت‌های قرآنی در کشور را در جلو دید خود داشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که همه این موراد می‌تواند از اولویت‌های رئیس جمهور آینده در زمینه قرآنی باشد، اما به نظر شما مهم‌ترین اولویت کدام خواهد بود، گفت: مهم‌ترین اولویت دولت آینده در برنامه‌های قرآنی این خواهد بود که بودجه و حمایت‌های مالی را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

کد خبر 216923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز