جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه دهم خرداد در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «انتخابات برای دفاع، رقم زدن سرنوشت، وفاداری به امام، لبیک به خون شهدا و اجرای دستور ولی فقیه است» اظهار کرد: مردم همیشه نسبت به مسوولان چند قدم جلوترند، همانگونه‌ که به صورت خودجوش 9 دی را آفریدند. این بار هم مردم دشمن را مایوس می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به حساسیت انتخابات در این دوره گفت: انتخابات 40 میلیونی دوره گذشته، مشت محکمی به دهان دشمنان بود و خداوند نیامرزد سران فتنه را که این فرصت را بی‌خاصیت کردند. انتخابات این دوره نسبت به گذشته حساس‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «امام خمینی(ره) عصاره و نمونه‌ای از حقیقت اهل بیت(ع) است» خاطرنشان کرد: امام حقیقت دین را یافته بود و دین‌شناسی بود که شناختش از دین، خدا و ائمه فراتر از شناخت ذهنی بود. امام حق را یافته و ذوب در دین بود. امام خمینی چون خود را در چشمه زلال معنویت شسته بود، به آیینه‌ای تبدیل شده بود که دین خدا در وجودش قابل رویت بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که «خانه دل امام، خانه خدا بود» تصریح کرد: نشانه‌های آن هم ضجه‌ها و نمازهای شبانه وی بود. امام شخصیت استکبارستیزی داشت و از قدرت‌های بزرگ هیچ‌گاه نهراسید بلکه با جسارت و جراتی که داشت، قدرت‌های بزرگ را تحقیر و افسانه نفوذناپذیری ابرقدرت‌ها را باطل کرد. استکبارستیزی از خصایل مستمر امام بود و امام خمینی معتقد بود که باید با باج‌خواهان با قدرت مقابله کرد و سازشی با آن‌ها نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «امام به مردم ایران ایمان داشت» تصریح کرد: امام مردم ایران را از مردم صدر اسلام بالاتر دید و مطمئن بود که مردم بصیرت دارند و خلاف دین حرکت نمی‌کنند و خط‌شان خط ولایت است و جاذبه‌های مادی آن‌ها را نمی‌فریبد و از افراد فاسد حمایت نمی‌کند.

وی افزود: امام، اسلام را اسلام زندگی معرفی کرد. اسلام آمریکایی، اسلام منزوی، ذلت، سازش و ظلم پذیر است. اما اسلامی که امام معرفی کرد، اسلامی است که برنامه و مدیریت دارد، نظام‌مند است و برای نجات بشر از همه قیود آمده است. امام هم شعار داد و هم در عمل اثبات کرد که اسلام برای زندگی است و هندسه زندگی را باید از دین گرفت. امام خمینی(ره) علاوه بر استکبار، با مثلث روشنفکر بی‌تعهد به دین، متحجر مقدس‌معاب و التقاطی‌ها مبارزه کرد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد یک ساله مجلس شورای اسلامی یک شانس بزرگ برای مجلس است.

وی افزود: همان‌طور که خداوند در جنگ به ما کمک کرد، امروز نیز به مردم و ارتش سوریه کمک می‌کند و ما می‌بینیم که آن‌ها در مقابل عوامل صهیونیست پیش‌ روی کرده‌اند و امیدواریم پیروزی سوریه را به زودی ببینیم.

وی در پایان خطبه دوم نماز جامعه گفت: باید برای مردم عراق دعا کنیم. ما در عراق شش امام داریم، امنیت عراق هم برای ما دنیا و هم آخرت است و انفجارهای عراق نشان داد که دشمن دچار ضعف شده است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مسجد محل کسب آگاهی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی مردم است. مسجد باید تولید جدید و نوآوری و ابتکار داشته باشد. مسجد باید مطالبات جدیدی را پاسخ بدهد و در مقابل تقاضاهای نسل جوان عرضه داشته باشد و متولیان مسجد باید به روز و مخاطب‌شناس باشند.

کد خبر 216742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز