همشهری آنلاین: دبیر اتحادیه بار‌فروشان گفت: میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه و سیب‌زمینی از مرزهای عراق، ترکیه و امارات صادر می‌شود که در کنار عامل سرمازدگی باعث افزایش قیمت شده است.

فارس نوشت: علی حاج‌فتحعلی در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه در بازار بیشتر شده است؟ گفت: قیمت میوه نسبت در مقایسه سایر اقلام بالا‌تر نیست.

دبیر اتحادیه بار‌فروشان ادامه داد: به دلیل سرمازدگی سردرختی‌ها و ورود دیر هنگام این گونه میوه‌ها به بازار باعث شده است، تا حدودی قیمت در بازار بالا رود.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، صادرات میوه از مرزها نیز انجام می‌شود؟ گفت: برخی میوه‌ها مانند هندوانه، خربزه، سیب‌زمینی و برخی سردرختی‌ها از مرزهای عراق، ترکیه و امارات صادر می‌شود.

حاج‌فتحعلی در خصوص میوه‌های خارجی در بازار گفت: هیچ گونه میوه خارجی به غیر از موز در بازار وجود ندارد و اگر مشاهده شود، هم قاچاق محسوب می‌شود.

از وی سؤال شد که اخیرا یک مسئولی اعلام کرد، حضور 7 قلم میوه خارجی در بازار گزارش شده است، گفت: میوه‌های خارجی معمولا مستقیم به مغازه‌ می‌آید و در حال حاضر میوه خارجی در میادین نیست.

به گفته حاج‌فتحعلی قیمت هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بارکیلویی 800، طالبی 1000 تا 1200، موز 3500 تا 4 هزار تومان و گوجه‌فرنگی نیز با کاهش قیمت به کیلویی هزار تومان رسیده است.

یکی از خریداران عمده میوه از میدان تره‌بار گفت: هجوم دلالان به میادین میوه و تره‌بار که با خرید محصولاتی مانند خربزه، سیب‌زمینی و خیار به کشورهایی مانند عراق و ترکیه صادر می‌کنند، باعث افزایش قیمت شده است.

حاکی است قیمت هندوانه کیلویی هزار تا 1200 و سیب‌زمینی کیلویی 2500 تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت سایر میوه‌ها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

کد خبر 216598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز