گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از انتخاب عنوان «امام حماسه‌ها» برای مجموعه برنامه‌های شهرداری تهران در سالروز ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره) خبر داد و گفت: بیش از 53عنوان برنامه متنوع فرهنگی و هنری با محوریت معرفی آموزه‌های اجتماعی امام راحل به جوانان و نوجوانان در سطح شهر و مرقد مطهر برگزار خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی در تشریح اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های بیست‌وچهارمین سالروز رحلت امام‌خمینی(ره) گفت: تبیین آموزه‌ها و اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی (ره) با استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری خلاق و مؤثر، تحکیم بیعت با رهبرمعظم انقلاب و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، نمایش پایداری و استقامت ملت بزرگ ایران و همچنین تجلیل از مفاخر بزرگ ایران اسلامی مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

وی از استقرار 6ایستگاه بزرگ فرهنگی در محدوده حرم مطهر امام (ره) خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به‌صورت متمرکز در قالب استقرار 6ایستگاه در محدوده حرم مطهر انجام خواهد شد. امام پارسایی، خورشید ولایت، امید امام، یادگارامام، بانوی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی عناوین این ایستگاه‌ها هستند و خدمات ارائه شده در آنها علاوه بر مجموعه‌ای از خدمات عمومی براساس نامگذاری‌های تخصصی خواهد بود. سخنگوی شهرداری تهران افزود:

ایستگاه‌های مذکور به‌ترتیب در محدوده شمال شرقی حرم مطهر پشت ستاد مرکزی ارتحال امام (ره)شهرداری، کنارعوارضی، جنب بخشداری آفتاب، حرم مطهر روبه‌روی پهنه منطقه10 و پارکینگ غربی حرم‌مطهر جانمایی شده‌اند. وی عنوان کرد: با مشارکت و همکاری مناطق، در هریک از این ایستگاه‌ها 12غرفه تحت عنوان فیلم مستند، نقاشی کودکان، عکس یادگاری، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، سلامت، پشتیبانی، نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی، خاطره‌نویسی، قطعات ادبی، هنری و فرهنگی و خاطره بگویید و جایزه بگیرید مستقر شده اند و نسبت به ارائه خدمات به زائران حرم مطهر امام (ره) اقدام خواهند کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های مذکور هر یک از مناطق 22گانه موظف به راه‌اندازی نگار گذر موضوعی در ایستگاه‌ها هستند. ایازی از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در شب چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام‌خمینی (ره) خبر داد و گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء در شب چهاردهم خرداد و همچنین استقرار روحانیون در ایستگاه‌های فرهنگی به‌منظور پاسخگویی به سؤالات زائران از مسئولیت‌های مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

کد خبر 216444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز