سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: تابلوهای مدارس از این پس با نامگذاری جدید نصب می شود و بر اساس مصوبه این شورا درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوهای مدارس بهترتیب دوره های تحصیلی الزامی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی نوید ادهم افزود: هشتصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شب گذشته برگزار شد که در این جلسه عناوین جدید پایه ها و دوره های تحصیلی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه تابلوهای تمامی مقاطع ابتدایی با نام دبستان درج می شود که اگر دوره سه ساله اول ابتدایی باشد روی تابلو درج دوره اول ابتدایی ضروری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: همچنین دوره متوسطه که اکنون به دو دوره متوسط اول و متوسطه دوم تقسیم شده است به نام دبیرستان تغییر نام داده و تابلوهای مدارس با این عنوان نصب خواهند شد.

به گفته نوید ادهم، تابلوهای متوسطه با عنوان دبیرستان در دوره اول یا دوره دوم نصب می‌شود ضمن آنکه دوره فنی و حرفه ای و کار و دانش با نام هنرستان نام گذاری خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در هر دوره تحصیلی دانش آموزان گواهینامه پایان آن دوره را دریافت می کنند که بر این اساس گواهینامه پایه سوم دبستان، ششم دبستان، اول متوسطه، دوم متوسطه صادر خواهد شد.

کد خبر 216366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز