همشهری آنلاین: جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری آغاز به کار کرد.

افزایش حق مسکن

به گزارش ایسنا، جلسه بررسی کمک هزینه مسکن و خواربار کارگران از ساعتی قبل آغاز به کار کرده و قرار است تا موضوع افزایش حق مسکن و خوار‌بار کارگران در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگران در شورای عالی کار از مدت‌ها قبل تلاش کردند تا خواسته‌های کارگران در این زمینه به نحو مطلوبی تامین شود و بر همین اساس بسیاری از تشکل‌های کارگری آخرین پیشنهادات خود به منظور افزایش قدرت خرید و معیشت خانوارهای کارگری به شورای عالی کار ارائه کردند.

در همین حال یک فعال کارگری به ایسنا گفت: انتظار ما از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار این است که در جلسه‌ امروز از منافع کارگران دفاع و کارفرمایان را قانع کنند که معیشت خانوار‌های کارگری با دستمزد فعلی به سختی می‌گذرد.

هادی ابوی درباره‌ی بسته پیشنهادی کارگران که به موجب آن پیشنهاد شده است تا افزایش حق مسکن کارگری به گونه‌ای باشد که 50 درصد هزینه‌ی مسکن کارگران را پوشش دهد اظهار کرد: متاسفانه نظر برخی از نمایندگان ما در شورای عالی کار این است که باید پیشنهادات مطرح‌ شده به نحوی باشد که کارفرمایان بپذیرند. در حالی که ما وظیفه‌ی خودمان را انجام داده‌ایم و انتظار داریم آنها نیز به وظیفه‌ی خود به شکل قانونی عمل کنند و حقوق حقه کارگران را مدنظر قرار دهند.

به گفته‌ی وی، اگر حق مسکن کارگران تنها 10 هزار تومان افزایش یابد هیچ دردی از خانوار‌های کارگری دوا نمی‌شود.

جلسه‌ شورای عالی کار هم‌اکنون در حال برگزاری است و نمایندگان دو گروه کارفرمایی و کارگری و دولت بر سر تعیین رقم افزایش حق مسکن و کمک هزینه‌ خواربار کارگران در حال بحث و بررسی هستند.

کد خبر 216302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز