چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: انتشارات نگاه معاصر که درچند سال اخیر به ناشر جدی و تاثیر گذار در حوزه کتاب‌های فکری و فرهنگی تبدیل شده است،

همزمان با بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  چهار عنوان کتاب تازه را به بازار کتاب عرضه کرده،‌ که مهمترین آن دو کتاب مربوط به تاریخ معاصر از غلامحسین میرزا صالح است.


به گزارش همشهری‌ آنلاین «دیپلیماسی وقتل د رتهران» و«گریبایدوف شاعر سیاست پبشه» اثر لارنس کلی دوکتاب میرزا صالح است که به تاریخ دوره قاجار می پردازد.
کتاب «دیپلیماسی وقتل د رتهران» و نیز کتاب دیگر در واقع به زندگی ادبی ونیز زندگی سیاسی گریبایدوف می پرازند که در دوره قاجار درایران کشته شد.

زندگی گریبایدوف و حوادث پر تلاطم آن، از سالنهای ادبی سنت پطرز بورگ تا قلل پربرف قفقاز، تا کنون به صورت کامل موضوع هیچ زندگی نامه ای به زبان انگلیسی نبوده است ، برهمین بنیان در این دوکتاب که می توانست دریک مجلد انتشار یابد تصویری دقیق از زندگی و افکار این شاعر سیاست پیشه ارائه شده است.

کتاب «دائو ده جینگ» اثر لائوزه با برگردانی از اور سولا ک. له گین و برگزدان فارسی ع.پاشایی سومین کتاب این ناشر است که پیش از این هم  درزمینه متون ادیان آسیایی ، به خصوص دین بودا ، آثار در خور اعتنایی را با ترجمه پاشایی انتشار داده بود.
این کتاب در مجموعه بینش معنوی انتشار یافته است که تا کنون  23 کتاب از این مجموعه ، از جمله آثاری از دکتر مصطفی ملکیان، نیز منتشر شده است و البته این مجموعه زیر نظر آقای ملکیان انتشار می یابند.

چهارمین کتاب «فرهنگ از دیدگاه انسان شناسی و قوم شناسی»است با ترجمه و گردآوری حمید بشیریه.
فصل‌های این کتاب از منابع مختلفی گردآوری و ترجمه شده و به ترتیبی قرار گرفته‌اند تا برداشت و نگرش جامعی از موضوع فرهنگ و زمینه‌های مرتبط با آن و همچنین روند مطالعات و پژوهش‌های فرهنگ شناختی در اختیار  بگذارند.

کد خبر 21628

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز