همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال 95 آسیب‌های اجتماعی به اوج خود می‌رسد به همین دلیل باید سازو کارهای لازم برای کاهش آن در نظر گرفته شود.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی

به گزارش مهر، همایون هاشمی در بیست و هشتمین همایش مددکاری اجتماعی، نشاط اجتماعی، با بیان این خبر افزود: سال گذشته مرحله‌ای از نوسازی را در سازمان بهزیستی آغاز کردیم که البته این نوسازی باید از ۱۵ سال گذشته در سازمان آغاز می‌شد.

وی با بیان آنکه سازمان بهزیستی تنها یک سازمان حمایتی نیست، ادامه داد: در سند راهبردی خود تعریف جدیدی را از حوزه خدمات اجتماعی ارائه کرده‌ایم زیرا امروز با آسیب‌های نوپدیدی در جامعه مواجه شده‌ایم که براساس نظر کارشناسان ذیربط در سال 95 این آسیب‌ها به اوج خود می‌رسد به همین دلیل در حوزه مددکاری و بهزیستی و به طور خاص در مددکاری اجتماعی باید ایده‌های جدیدی را برای کنترل آسیب‌های نوپدید داشته باشیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه نتوانستیم شبکه‌های اجتماعی را در حوزه خدمات اجتماعی به نحو مطلوب تقویت کنیم در نتیجه باید یکسری عقب ماندگی‌ها را بویژه در مسائلی مانند اعتیاد جبران کنیم. در زمینه اعتیاد باید دستگاه‌های مختلف به اندازه سهمشان وارد حوزه شوند. بهزیستی به عنوان یکی از متولیان حوزه اجتماعی شرایط خوبی را برای تقویت و گسترش شبکه اجتماعی شروع کرده است و بنا داریم از نقطه صفر مرزی تا شهر تهران خدمات خود را گسترش دهیم.

وی با بیان آنکه سازمان بهزیستی یک نهاد مددکار محور است، گفت: مددکاری یک هنر و حرکت مداوم است زیرا یک مددکار مددجوی ساکن و بی‌حرکت ما را در مسیر شادابی و نشاط قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر و با توجه به رشد جامعه هدف بهزیستی مطالبات مددجویان نیز تغییر کرده است و ما نیز باید برنامه‌هایمان سالانه به روز‌تر و علمی‌تر شود.

هاشمی بیان داشت: سال گذشته در حوزه خدمات اجتماعی اقدامات خوبی از سوی سازمان بهزیستی کلید خورد و اقدام به راه‌اندازی بنیاد‌های پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی با ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی انجام شد.

وی از آمادگی بهزیستی برای نوسازی در حوزه مددکاری خبر داد و گفت: ما این آمادگی را داریم در این حوزه بازنگری کنیم و خدمات را به روز کنیم. باید در حوزه مددکاری نیز بازنگری صورت گیرد و با شرایط فعلی بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه در حوزه‌های مختلف ارائه کنیم.

به گفته هاشمی، در سال گذشته با اقدامات صحیح و به موقع مددکاران ۱۲۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی از چرخه توانمند سازی خارج شدند.

کد خبر 216194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز