گروه حوادث: وقتی صدای آژیر خطر بانک به صدا درآمد، دزد مسلح گروگان‌هایش را رها کرد و پا به فرار گذاشت اما سن و سال او بیشتر از آن بود که بتواند از دست دو نفر از مشتریان جوان بانک فرار کند.

دستگیری دزد مسلح

ساعت 14:20 شنبه چهارم خردادماه کارمندان بانکی در غرب تهران سرگرم رسیدگی به کارهای مشتریان بودند که ناگهان مردی مسلح وارد بانک شد. او که صورتش را با ماسک بهداشتی پوشانده بود و یک ساک برزنتی سبزرنگ در اختیار داشت، لوله سلاح کمری‌اش را به طرف یکی از مشتریان گرفت و فریاد زد: همه روی زمین بخوابید.

برای لحظاتی ترس و وحشت فضای بانک را پر کرده بود و مشتریانی که داخل شعبه بودند از ترس جانشان روی زمین دراز کشیدند. مرد مسلح با ساک برزنتی‌اش به طرف یکی از کارمندان بانک رفت و ساک را روی میز گذاشت تا دست به سرقت پول‌های بانک بزند که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد.

فرار از بانک

رئیس شعبه بانک می‌گوید: وقتی با صدای فریاد سارق متوجه حضور او در بانک شدم، نگاهی به پشت گیشه انداختم و مردی را دیدم که ساک بزرگی در دست داشت. او ساکش را روی میز معاون شعبه قرار داد و با تهدید فریاد زد: هرچه پول دارید داخل ساک بریزید. وی ادامه می‌دهد: مشتریان بانک از ترس جانشان روی زمین دراز کشیده بودند و با دیدن این صحنه، بی‌آنکه جلب توجه کنم پدال آژیر را فشار دادم و صدای آژیر بانک در فضا پیچید. در همان لحظه، مرد مسلح که دستپاچه شده بود، به طرف در خروجی دوید و پا به فرار گذاشت.

درگیری تن به تن

با فرار مرد سارق، 2 نفر از مشتریان بانک که متوجه سن و سال بالای وی شده بودند و می‌دانستند که او نمی‌تواند به راحتی فرار کند، به تعقیب وی پرداختند. مرد سارق در خیابان می‌دوید و 2 مشتری جوان بانک هم او را تعقیب می‌کردند تا اینکه حدود 100 متر دورتر از بانک آنها توانستند دزد مسلح را دستگیر و خلع سلاح کنند. یکی از مشتریان می‌گوید: مرد مسلح وقتی وارد بانک شد، لوله اسلحه‌اش را به طرف من گرفت و وقتی شروع به تهدید کرد، چنان ترسیدم که بلافاصله روی زمین دراز کشیدم. لحظاتی بعد از روی حرکات و رفتار وی متوجه شدم که او حرفه‌ای نیست و به همین دلیل وقتی آژیر بانک به صدا درآمد و او پا به فرار گذاشت، با یکی دیگر از مشتریان به تعقیب وی پرداختیم و توانستیم او را دستگیر کنیم. پس از آنکه وی را به بانک منتقل کردیم، دست و پایش را با طناب به صندلی بستیم و منتظر ماندیم تا پلیس سر برسد و مرد سارق را به آنها تحویل دادیم.

نقشه یک ماهه

باحضور پلیس در بانک، دزد مسلح دستگیر شد و در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. این مرد 54 ساله که محمدرضا نام دارد در بازجویی‌ها گفت: مدت‌ها بود که بیکار بودم و خرجی زن و بچه‌ام را به‌زور می‌دادم. فشار زندگی باعث شد که بعد از مدتی تصمیم به سرقت از بانک بگیرم. من سه سال پیش در سفر به یکی از شهرهای غربی کشور، یک سلاح کمری خریده بودم و آن را در خانه‌ام نگه می‌داشتم. برای همین نقشه کشیدم که با استفاده از آن به بانک دستبرد بزنم و حدود یک ماه پیش بود که تصمیم گرفتم این نقشه را عملی کنم.

وی ادامه داد: برای اجرای نقشه‌ام، ابتدا بانک مورد نظر را شناسایی کردم و چند بار به‌عنوان مشتری به آنجا رفتم و محیط را بررسی کردم تا ببینم چطور می‌شود از آنجا سرقت و به راحتی فرار کرد. پس از آن نقشه سرقت را عملی کردم اما چون هیچ سابقه کیفری ندارم و کاملا آماتور هستم، از رئیس بانک غافل شدم و او آژیر را به صدا درآورد. پس از شنیدن صدای آژیر، وحشت کردم و پا به فرار گذاشتم اما سن و سالم بالاتر از آن بود که بتوانم از دست دو مشتری جوان بانک فرار کنم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم و تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک، برای وی قرار قانونی صادر شد و با توجه به اینکه وی 3سال سلاح کمری را در خانه‌اش نگهداری می‌کرده، بررسی‌ها برای اینکه مشخص شود وی از این اسلحه برای ارتکاب جرائم دیگر استفاده کرده یا نه، آغاز شده است. 

کد خبر 215985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز