همشهری‌آنلاین: در حالیکه برخی متقاضیان و حتی افکار عمومی بر این باور هستند که قیمت مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری افزایش می‌یابد، گزارش‌ها از بازار مسکن و اظهار نظر فعالان و کارشناسان حاکی از آن است که قیمت مسکن افزایش نخواهد داشت.

فعال بازار مسکن

اظهارات

محمدیان بنگاه دار در خیابان ولیعصر

  • متاسفانه برخی از فروشندگان مسکن با این تصور که قیمت مسکن بعد از انتخابات افزایش خواهد یافت از فروش مسکن خود منصرف می‌شدند و همین موضوع باعث شده بود که خرید و فروش مسکن بی‌جهت وارد یک رکود بی‌سابقه شود اما ظاهرا این روزها فروشنده‌ها متوجه شده‌اند که قیمت مسکن بعد از انتخابات افزایشی نخواهد داشت.
  • به شکل قابل توجهی از آن فروشندگانی که از فروش واحد مسکونی خود منصرف شده بودند مجددا برای فروش ملک خود اقدام کرده‌اند و وقتی از او پرسیدیم که آیا احتمال اینکه باز هم منصرف شوید وجود دارد گفت نه چون مطمئن هستم که بعد از انتخابات نیز قیمت مسکن افزایش نخواهد بود.

پورصمیمی از مشاوران املاک شهرک غرب

  • در فروردین و نیمه‌اول اردیبهشت‌ امسال هم خریدار و هم فروشنده ملک به دلیل تصور کاملا متضادی که درباره قیمت مسکن در تابستان 92 داشتند، دست از معامله کشیدند اما این روزها خبرهای خوش در بازار مسکن باعث شده تا فروشنده های بیشتری برای پر کردن فایل به بنگاه مسکن مراجعه کنند.
  • با افزایش نسبی حجم معاملات مسکن در روزهای اخیر، مشخص شده است خریدار و فروشنده در اقدامی مشترک، تصمیم به بازگشت و خرید و فروش گرفته‌اند.

خوانساری عضوانجمن شرکت‌های ساختمانی

  • شایعات بی اساسی مبنی بر افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات ایجاد شده است. تغییر قیمت در بازار مسکن متناسب با نرخ تورم به وجود می‌آید پس در صورتی که فضا و کار اقتصادی در کشور پس از انتخابات ایجاد شود قیمت مسکن به ثبات می‌رسد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک

  • بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازار مسکن به ثبات می‌رسد و همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ثبات قیمت بهتری در بازار مسکن ایجاد می‌شود.
  • در بازار مسکن 20 درصد حباب وجود دارد. بسیاری از کارشناسان از افزایش قیمت 60 تا 100 درصدی قیمت مسکن در بازار مسکن گفته‌اند در حالی که قیمت مسکن بعد از چند ماه به ثبات می‌رسد.
  • با برنامه ریزی‌های صحیح از جمله افتتاح واحدهای مسکن مهر، بافت فرسوده بعید می‌دانم قیمت مسکن افزایش یابد.

رضا سیف اعلاء کارشناس بازار مسکن

  • دوره جدید رونق معاملات مسکن بعد از ایام انتخابات به شکلی متفاوت از دوره‌های قبلی، بازار را فرا خواهد گرفت و آنچه در حال حاضر تفاوت اوضاع نسبت به قبل را بازگو می‌کند، بهبود حجم معاملات مسکن در تهران است.
  • در فروردین‌ماه میزان مبایعه‌نامه‌هایی که مشاوران‌املاک برای فروش واحد مسکونی تنظیم کردند 42 درصد کمتر از فروردین سال گذشته بود، اما این فاصله در اردیبهشت‌ماه به 15 درصد در مقایسه با اردیبهشت 91 رسید که به این ترتیب روند رو‌به‌رشد خرید و فروش ملک با کم‌شدن درجه رکود، قابل مشاهده است.
  • حجم معاملات در اردیبهشت‌ماه امسال بیش از دو برابر فروردین‌ماه افزایش پیدا کرد و تعداد مبایعه‌نامه‌های ثبت‌شده در سامانه رهگیری معاملات مسکن در تهران از 4 هزار و 500 فقره قرارداد در فروردین92 به 11 هزار و 687 فقره قرارداد در اردیبهشت92 رسید.
  • حال که مشخص شده قیمت مسکن بعد از انتخابات افزایش نخواهد بود اکنون فروشنده‌ها و خریداران مسکن تصمیم گرفته‌اند که همزمان با هم برای ورود به بازار مسکن اقدام کنند که این موضوع مانع از افزایش قیمت در ماههای اخیر و رونق خرید و فروش خواهد شد.
  • امیدوارم بازار مسکن در خردادماه با بازگشت خریدار و فروشنده بدون توجه به انتخابات آرام و با ثبات باشد.
کد خبر 215956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز