همشهری آنلاین: رییس کمیسیون اصل نودم مجلس گفت: پرونده سفر رییس جمهور به نیویورک که سال قبل انجام شد و هزینه زیادی را به کشور تحمیل کرد توسط کمیسیون اصل‌نود نهایی شده است.

محمدعلی پورمختار درگفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، افزود: نادر قاضی پور نسبت به سفر سال گذشته رییس جمهور به نیویورک با ۱۲۵ همراه معترض بود از این رو به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین ، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که درهتل محل اقامت رییس جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.

وی با بیان اینکه حضور این تعداد همراه درسفر به نیویورک ضروری نبود، افزود: بسیاری از همراهان، خانواده و اقوام مسولان دولتی بودند.

پورمختار گفت: شکایت قاضی پور بررسی و نهایی شد و گزارش آن آماده قرائت درصحن است و درصورتی که تخلفی تشخیص داده شود به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

به گفته پورمختار پاسخ دولت به کمیسیون درباره دلیل همراهی ۱۲۵ نفر از افرادی که ضرورتی به همراهی آنها نبوده قانع کننده نبود و پاسخ ها کلی بود.

گفتنی است همراهی رییس جمهور توسط هیات ۱۲۵ نفره درآخرین سفر رییس جمهور به نیویورک که سال گذشته انجام شد مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت و نمایندگان در اعتراضات خود مطرح کردند : در شرایطی که محدودیت ارزی داریم و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه به سر می برند، بحث تحریم و تورم و همچنین سیاست های انقباضی دولت در بودجه و کاهش بودجه عمرانی و جاری مطرح است؛ این سوال از رئیس جمهور مطرح است که چرا ۱25 نفر را با خود به نیویورک برده است.

 

کد خبر 215888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز