همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتخابات ریاست جمهوری عرض اندام اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران است.

علاءالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی در حاشیه مراسم بزرگداشت حماسه سوم خردادماه در شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هر قدر شاهد حضور حداکثری ملت ایران در پای صندوق‌های رای باشیم طبیعتا این عرض اندام قدرتمندتر خواهد بود.

وی بیان کرد: در این انتخابات شاهد طراحی‌های گسترده‌ای از طرف دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا و انگلیس برای کاهش حضور مردم و ایجاد مشکلات در امر برگزاری آن هستیم پس طبیعی است که انتخابات ریاست جمهوری امسال یک عرض اندام ملی است.

بروجردی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اولین روز از سال، چارچوب سیاست‌های نظام اسلامی را بیان می‌کنند و نامگذاری سال جاری به معنی استمرار موفقیت‌های سیاسی ایران در سطح بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات پیش رو موجب تثبیت جایگاه نظام اسلامی در عرصه بین المللی است اظهار کرد: با مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی قدرت نظام در افکار جهانیان به نمایش در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه محاسبه دشمن این است که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی دلسرد بوده و حضور پیدا نخواهند کرد، اضافه کرد: حضور مردم درانتخابات خنثی کننده سیاست‌های مزدورانه استکبار جهانی و ایادی وابسته به آنان است و قطعا در تحولات آینده تاثیرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تحقق حماسیه سیاسی موجب تحقق حماسه اقتصادی خواهد شد ، گفت: این دو به نوعی به هم وابسته‌اند و با تحقق حماسه سیاسی چشم‌انداز روشنی برای نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در عرصه اقتصادی ترسیم خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت آینده باید برای تحقق حماسه اقتصادی برنامه داشته باشد و چون این مهم راهبرد مقام معظم رهبری در سال جاری است از الزامات است و امیدواریم این مهم به خوبی محقق شود.

بروجردی خاطر نشان کرد: حضور ملت آگاه ایران اسلامی در صحنه دشمن را ناگزیر به تجدیدنظر در رفتار خود و تغییر محاسبات خود خواهد کرد.

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خردادماه و نیز جشن میلاد با سعادت حضرت علی (ع) به همت دفتر امام جمعه و شهرداری پرندک و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، امام جمعه پرندک ، فرماندار زرندیه، جمعی از مسوولان محلی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهر پرندک در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: رئیس جمهور آینده اگر به ولایت فقیه تمکین نکند مشروعیت ندارد.

علاء الدین بروجرودی با بیان ویژگی های یک رئیس جمهور کارآمد در نظام اسلامی افزود: مشروعیت نظام اسلامی از ولایت فقیه است و بر همه مسوولان و مردم واجب است که از ولی فقیه که علاوه بر جایگاه سیاسی دارای جایگاهی الهی و اعتقادی است تبعیت کنند و رئیس جمهور آینده نیز باید مطیع اوامر ولایت فقیه باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه نظام سلطه علیه ایران اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی ده‌ها میلیون دلار را برای براندازی نظام اسلامی در کنگره خود مصوب می کند و این نشان از سیاست خصمانه آمریکا علیه ملت ایران است.

وی تصریح کرد: فردی باید به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شود که مقتدرانه از مواضع نظام اسلامی و آرمان های انقلاب در خصوص استکبار جهانی دفاع کند و چنین فردی توانایی اداره کشور را در ابعاد داخلی و سیاست خارجی خواهد داشت.

وی بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور اصلح دانست و گفت: ما امکانات بالقوه ای در کشور داریم و لذا فردی باید سکان بالاترین مقام اجرایی کشور را عهده دار شود که بتواند رفاه عمومی درجامعه ایجاد کند و افراد نیازمندی در کشور نباشند که منتظر ارائه خدمات نهادهای خیریه و کمیته امداد باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات کشور در ابعاد اقتصادی بیان کرد: بیکاری و اشتغال نیز از مشکلات مهمی است که رئیس جمهور آینده باید برای برطرف کردن آن برنامه ای مدون ارائه دهد. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کشور ما نیاز به آرامش دارد، اظهار کرد: ملت ایران ملت صلح طلبی است اما در مقابل تجاوز هر دشمنی با تمام قدرت ایستادگی می کند و رئیس جمهور چون شخصیتی است که نماد ملی و مظهر اقتدار کشور است باید در بیان سخنان و سفرهای خارجی خود نشان دهد که ایران اسلامی سابقه چندین هزار ساله تمدنی دارد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که تجربه لازم را ندارند نباید سکان ریاست جمهوری را به آنان سپرد گفت: دفاع از ارزش های اسلامی و رهبری، تجربه کافی و توان اجرایی بالا از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور موفق است.

بروجردی با بیان اینکه آینده اقتصادی کشور ما درخشان است، ادامه داد: بیشترین میزان نفت و گاز در بین کشورهای منطقه در اختیار ایران اسلامی است که این یک لطف الهی است و می طلبد فردی دستگاه اجرایی کشور را اداره کند که بتواند این پتانسیل ها را به خوبی مدیریت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی کشورمان گفت: ساختار قانونی شورای نگهبان فقط مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای دیگر نیز چنین دستگاه نظارتی وجود دارد اما این دستگاه نظارتی در نظام اسلامی به لحاظ ساختار دینی و اعتقادی از افرادی فقیه و حقوقدان تشکیل شده و بر همگان لازم است بر نظریات این شورا تمکین کنند و در پروسه ثبت نام و احراز صلاحیت کاندیداها نیز دیدیم که همین طور شد و همه تمکین کردند.

وی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی در سال جاری راهبرد نظام اسلامی است، گفت: انتخابات سالجاری از اهمیت خاصی برخوردار است و وظیفه همه ما در این انتخابات روشنگری برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.

بروجردی با اشاره به توفیقات نظام اسلامی در عرصه های گوناگون نیز گفت: بیش از سه دهه است که در مقابل زورگویان ایستاده‌ایم و با وجود تحریم ها که از ابتدای دهه اول انقلاب آغاز شد با توکل به خدا و ایمان ملت ایران و نیز نعمت ولایت فقیه روز به روز بر اقتدار نظام افزوده می شود.

وی تصریح کرد: آمریکا می خواست که ایران اسلامی هسته ای نشود اما آنها چه بخواهند و چه نخواهند می بینند که ایران اسلامی یک کشور هسته‌یی و جزو کشورهای برتر در منطقه به شمار می رود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس و نیز حماسه سوم خردادماه جان خود را در راه تثبیت حاکمیت نظام اسلامی و دفاع از تمامیت اراضی کشور تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: ملت ایران حادثه عظیم سوم خردادماه را با تبیعت از رهبری و روحیه شهادت طلبی و نیز پیروی از سنت‌های الهی رقم زد.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی جنگ تمام استکبار علیه نظام اسلامی بود، گفت: پیروزی ما در جنگی که به لحاظ نظامی از امکانات کمتری برخوردار بودیم یک معجزه الهی بود و رزمندگان توانستند شهری را که در دست دشمن بود به راحتی آزاد کنند.

کد خبر 215594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز