چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه تاکید دارند که انتخاب رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای بیش از مصرف غذاهای کم‌چرب می‌تواند از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری کند.

 رژیم‌ غذایی مفید برای پیشگیری از زوال عقل

به گزارش ایسنا، متخصصان می‌گویند: افرادی که بیشتر روغن زیتون یا مغز خشکبار مصرف می‌کنند در آزمایش‌های مربوط به حافظه و تمرکز، امتیازات بهتری کسب می‌کنند. همچنین رژیم‌غذایی سرشار از قارچ می‌تواند بدون آسیب‌زدن به شکل ظاهری بدن به کاهش وزن کمک کند.

پزشکان در این مطالعه 522 مرد و زن بین سنین 55 تا 80 سال را در سه گروه مورد مطالعه قرار دارند که این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی،‌ دیابت نوع دو و یا برخی از عوامل خطرزا نظیر فشارخون بالا، کلسترول، چاقی و پیشینه خانوادگی ابتلا به بیماری‌ها و استعمال دخانیات بودند.

برای دو گروه از این افراد رژیم‌غذایی حاوی روغن زیتون یا مخلوطی از مغز خشکبار در نظر گرفته شد در حالی که برای گروه سوم تنها رژیم‌غذایی کم‌چرب که برای بیماران قلبی و مبتلا به تصلب شرائین توصیه می‌شود، ارائه شد.

به گزارش دیلی‌میل، این افراد پس از حدود 6.5 سال تحت آزمایش علائم کاهش توان مغزی قرار گرفتند. نتایج آزمایش‌ها تایید کرد که نرخ ابتلا به زوال عقل در میان افرادی که رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای دارند به مراتب کمتر از افرادی است که رژیم‌های غذایی کم‌چرب را دنبال می‌کنند.

کد خبر 215361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز