سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول کلینیک سلامت مادر و جنین و نوزاد مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از راه اندازی نخستین کلینیک جامع سلامت مادر، جنین و نوزاد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری وسقط مکرر ابن سینا وابسته به پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی -ابن سینا- خبر داد.

embryo

دکتر سعید رضا غفاری با اشاره به اینکه سلامت هر انسانی به دوران جنینی ، سلامت مادر، فرآیند زایمان و دوران نوزادی وابسته است افزود: سلامت خانواده پایه و اساس سلامت جامعه است و برای اینکه این سلامت تامین شود، باید فاکتورهای خطر را شناسایی و کنترل کنیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از معلولیت‌ها ، ارتقاء سلامت جنین ، مادر و نوزاد از مهمترین اهداف تاسیس این کلینیک فوق تخصصی است.

این متخصص ژنتیک با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دستاوردهای مهمی در بحث سلامت مادر و کودک در کشور داشته‌ایم، تصریح کرد: تاکنون پرداختن به سلامت مادر و کودک توسط تخصص‌های منفرد صورت می‌گرفته است و مرکز جامعی که به مدد تمام تخصص‌های مرتبط قبل از بارداری تا پایان دوران نوزادی به سلامت مادر، جنین و نوزاد بپردازد، وجود نداشته است.

به گفته دکتر غفاری، در این کلینیک زوج ازقبل از بارداری می‌توانند از مشاوره‌های متخصصان تغذیه، بیماری‌های داخلی و عفونی، ژنتیک، زنان، ایمنولوژی، اورولوژی، جنین شناس ، سلامت جنسی و... به صورت جامع استفاده کنند.

عضو تیم تخصصی مرکزفوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، راه اندازی این کلینیک را که در خیابان شریعتی،ابتدای خیابان یخچال واقع شده است، ایده‌ای نو در نظام سلامت دانست که می‌تواند نگاه جامع به انسان را جایگزین نگاه منفرد در شناسایی بیماری‌ها نماید.

وی تاکید کرد: در کشور ما به صورت بالقوه امکانات و پیشرفت‌های ارزنده‌ای در تخصص‌های مختلف قابل ارائه است ولی باید این توان‌مندی بالفعل شود و با ارائه خدمات جامع به ارتقاء سلامت کمک کنند.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 23519 داخلی 530 تماس حاصل نمایند.

 

کد خبر 215252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز