دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اولین نمایشگاه تخصصی نساجی هندوستان در ایران آغاز شد. این نمایشگاه که مراسم گشایش آن 29 اردیبهشت انجام شد تا 31 اردیبهشت ادامه‌ دارد.

نساجی

نساجی

در این نمایشگاه  57 شرکت تولید کننده منسوجات غرفه دارند .

نمایشگاه موردنظر که در هتل استقلال تهران برپاست با حمایت انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران، جامعه متخصصین نساجی ایران، اتحادیه بنکداران پارچه تهران و با پشتیبانی وزارت نساجی، وزارت بازرگانی و صنایع و دولت هندوستان توسط شورای توسعه صادرات منسوجات و ابریشم مصنوعی بمبئی و با همکاری سفارت این کشور در تهران برگزار شده‌است.

آخرین محصولات تولیدی شرکت‌های هندی شامل نخ، الیاف، پارچه، کارهای آماده،منسوجات خانگی ،منسوجات فنی، جوت و مواد خام در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده‌است.

هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی هند پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است 120 نفر از دست اندرکاران و صاحبان صنایع نساجی هند به ایران با سرپرستی خانم چاترجی معاون وزارت نساجی هند آمده‌اند.

نمایشگاه از 10 صبح تا 7 عصر برای بازدید باز است.

گفته می‌شود نساجی  ۴۲ درصد از  صادرات کشور هند را به خود اختصاص داده و سهم ایران از واردات مواد اولیه، ماشین آلات نساجی هند از مجموع کل واردات آن حدود ۱۳ درصد است .

هند یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده محصولات نساجی در جهان به شمار می‌رود و عمده بازارهای صادراتی این کشور آمریکا، چین، انگلستان، آلمان ، بنگلادش ، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و چین است .

کد خبر 215069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز