دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دادگاه جنایی در شهر بوصاصو در سومالی 82 ملوان ایرانی را که به اتهام صید غیرقانونی در آب‌های منطقه‌ای این کشور، زندانی شده بودند به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

مسوولان گارد ساحلی شهر بونتلند در شمال سومالی پنج کشتی ایرانی را با 82 ملوان ایرانی آن دستگیر کردند که پنج تن از این افراد، کاپیتان‌ بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه الجزیره، 12 سومالیایی نیز وظیفه حراست از کشتی‌های ایرانی را در زمان صید غیرقانونی در داخل آب‌های سومالی برعهده داشتند.

دادگاه بوصاصو به ریاست شیخ آدم احمد محمد، پنج کشتی توقیف شده را به پرداخت جریمه مالی به ارزش پانصد هزار دلار آمریکا محکوم کرد. این دادگاه هم‌چنین پنج کاپیتان این کشتی‌ها را به پرداخت پنج هزار دلار آمریکا، هر یک از ملوانان را نیز به پرداخت دو هزار دلار آمریکا و هر یک از سومالی‌های مسوول حفاظت کشتی را نیز به هزار دلار آمریکا محکوم کرد.

این دادگاه در پایان جلسه محاکمه مهلت 45 روزه‌ای را برای پرداخت غرامت مالی محکومین تعیین کرد که در صورت پرداخت نشدن مبالغ و اجرا نشدن حکم دادگاه، محکومین زندانی و کشتی‌ها و محموله‌های آن‌ها نیز توقیف خواهد شد.

سعید محمد راغی، وزیر بنادر سومالی گفت که نیروهای گارد ساحلی در روز 23 آوریل گذشته پنج کشتی ایرانی را توقیف کردند که این کشتی‌ها هم‌چنان در بندر تجاری بوصاصو پهلو گرفته‌اند.

 

کد خبر 215046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز