دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: چند روزی می‌شود که بحث ورود دام‌آلوده به استان اردبیل به گوش می‌رسد و همین مسئله نگرانی شدیدی را نه فقط در سطح استان بلکه برای مردم استان‌های همجوار اردبیل نیز به‌وجود آورده است.

آنطور که گفته می‌شود ورود دام‌های آلوده از کشور آذربایجان به‌صورت قاچاق از طریق مرزهای استان اردبیل صورت گرفته است. این در حالی است که اداره‌کل دامپزشکی استان اردبیل این مسئله را به‌طور کلی رد می‌کند. مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: اصلا ورود دام هرچند به‌صورت قاچاق، از کشور آذربایجان به اردبیل صورت نمی‌گیرد چراکه این کار مقرون به‌صرفه نیست.

صادق صالحی افزود: شاید این موضوع از آنجا نشأت بگیرد که گوشت با قیمت خیلی ارزان‌تر نسبت به تهران و با قیمت 18هزارتومان به‌فروش می‌رسد. وی درخصوص کشتارگاه‌های غیرمجاز نیز گفت: کشتارگاه‌ غیرمجازی در اردبیل وجود ندارد؛ البته کشتارگاه‌های سنتی‌ای هستند که به صنعتی تبدیل نشده‌اند اما آنها هم تحت نظارت شدید قرار دارند. سخنان این مقام مسئول در حالی بیان می‌شود که سال گذشته وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که کشتارگاه صنعتی اردبیل به‌عنوان مرکز ذبح دام‌های وارداتی تعیین شده است. از طرفی اگرچه ورود دام آلوده به این استان رد شده است اما به‌هرحال اردبیل هنوز از وجود کشتارگاه‌های سنتی رنج می‌برد. به‌طور نمونه هوشنگ محمدی، فرماندار خلخال چندی پیش عنوان کرد: ادامه فعالیت کشتارگاه‌های سنتی خلخال سلامت عمومی را تهدید می‌کند.

کد خبر 215035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز