مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی گفت: طرح سراسری تعویض پلاک خودروها از 20 اردیبهشت ماه سال جاری در 164 مرکز تعویض پلاک در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا وی افزود: بر این اساس مالکان کلیه وسایل نقلیه مدل 1355 به بالا صرف‌نظر از نوع پلاک منصوبه و با توجه به عدد اول سمت راست پلاک خودرویی باید به مراکز تعیین شده برای تعویض مراجعه کنند.

سردار هادیان‌فر با اشاره به این که یک ماه برای تعویض هر رقم اعلامی درنظر گرفته شده است، افزود: کلیه مالکان خودروهای یادشده با عدد سمت راست یک از 20 اردیبهشت ماه سال جاری، عدد سمت راست 2 از 20 خرداد ماه، عدد سمت راست 3 از 20 تیر ماه، عدد سمت راست 4 از 20 مرداد ماه، عدد سمت راست 5 از 20 شهریور ماه، عدد سمت راست 6 از 20 مهر ماه، عدد سمت راست 7 از 20 آبان ماه، عدد سمت راست 8 از 20 آذر ماه و عدد سمت راست 9 از 20 دی ماه سال جاری به مدت یک ماه مهلت دارند تا به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 2 آیین‌نامه راهور پلاک خودرو مالکانی که در یک ماه مهلت تعیین شده مراجعه نداشته باشند، از ماه بعد غیرمجاز تلقی شده و مأموران راهور در سراسر کشور با این خودروها برخورد کرده و آنها را ضمن متوقف رکردن و انتقال به پارکینگ، 130 هزار ریال نیز جریمه می‌کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص شرایط و مدارک لازم جهت تعویض پلاک به ایسنا گفت: بر این اساس در طرح جدید حضور مالک یا نماینده قانونی وی و یا بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر، فرزند)، ارایه اصل و یا المثنی سند فروش کارخانه سازنده در صورتی که نقل و انتقال مالکیت صورت گرفته ارائه اصل یا رونوشت بنچاق (آخرین سند محضری به نام مالک کافی است)، اصل شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و در صورت فقدان شناسنامه مالکیت خودرو، ارائه یک نوبت آگهی فقدان شناسنامه در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، ارایه اصل کارت مشخصات وسیله نقلیه (در صورت فقدان کارت مشخصات ارائه خدمات تعویض پلاک با اخذ تعهد قبول مسؤولیت کشف هرگونه فساد در مرکز تعویض پلاک بلامانع است)، شناسنامه مالک، کد پستی و کد ملی و ارایه فیش بانکی به مبلغ 250 هزار ریال موضوع بند «ب» تبصره 17 قانون بودجه سال 86 کل کشور الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور سرعت بخشیدن در واریز مبلغ مذکور، مالکین می‌توانند مبلغ یاد شده را به شماره حساب 95888 نزد بانک ملی شعبه حسابهای دولتی از قبل پرداخت کرده و رسید آنرا همراه داشته باشند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تاکید کرد: برای تعویض پلاک ارایه گواهی عدم خلافی معتبر از اجراییات راهنمایی و رانندگی نیز الزامی است.

کد خبر 21498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز