همشهری آنلاین: قهرمانی هنرمند دانمارکی در مسابقات یوروویژن 2013، ورود ˝مرد آهنی3˝ به عنوان شانزدهمین فیلم تاریخ سینما به باشگاه میلیاردی‌ها و رکوردشکنی حراج کریستی در فروش سه تابلو نقاشی به بالاترین قیمت، از جمله جالب توجه‌ترین تیترها و مطالب هنری امروز (19می، 29ادیبهشت‌ماه) روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی بودند.

media

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، رویترز در مطلبی به شرح برگزاری مرحله نهایی مسابقات یوروویژن 2013 و قهرمانی هنرمند دانمارکی پرداخته بود.

امیلی دو فورست، خواننده دانمارکی با ترانه "تنها قطرات اشک" توانست با کسب ۲۸۱ امتیاز رتبه اول مسابقه یوروویژن ۲۰۱۳ را کسب کند و بدین ترتیب میزبانی سال آینده این رقابت‌ها هم بر اساس قوانین یوروویژن سال آینده کشور دانمارک خواهد بود. این در حالی است که دانمارک پیش از این در سال‌های ۱۹۶۳ و ۲۰۰۰ میلادی نیز توانسته بود برنده این مسابقات شود.

در مرحله نهایی مسابقه یوروویژن 2013 که با شرکت ۲۶ کشور در شهر مالمو سوئد برگزار شد، کشورهای آذربایجان و اوکراین به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. به نوشته رویترز، امسال حدود ۱۲۵ میلیون نفر از سراسر دنیا رقابت‌های یوروویژن ۲۰۱۳ را از طریق تلویزیون تماشا کردند.

هالیوودریپورتر یکی از تیترهای مهم خود به ورود فیلم سه‌بعدی "مرد آهنی3" به عنوان شانزدهمین فیلم تاریخ سینما به باشگاه میلیاردی‌ها اختصاص داده است.

فروش فیلم سه‌بعدی ˝مرد آهنی3˝ ساخته شین بلک پس از 22 روز از مرز یک میلیارد دلار گذشت و بدین ترتیب سومین قسمت از این فیلم ابرقهرمانانه وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد.

فیلم سه‌بعدی "مرد اهنی3" با بازی رابرت داونی جونیر و از محصولات مارول استودیوز و کمپانی دیزنی تاکنون در بازار جهانی حدود 670میلیون دلار و در آمریکا و کانادا حدود 302 میلیون دلار فروخته است. این فیلم اکنون در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از "دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا"، "ژوراسیک پارک" و "هری پاتر و سنگ جادو" پیشی گرفته است.

نیویورک‌تایمز هم در مطلبی به حراج موفق کریستی و فروش سه تابلو به قیمت 495 میلیون دلار پرداخته است.

به نوشته این روزنامه در این حراجی 9 اثر هنری بیش از 10 میلیون دلار و 23 اثر هنری دیگر بیش از 5 میلیون دلار فروخته شده است. همچنین در این حراجی کریستی تابلو نقاشی "نوامبر 1948" اثر جکسون پولاک اثر حراجی کریستی، به قیمت 58/4 میلیون دلار، تابلو "زنی با کلاه گلدار" اثر معروف روی لیختنشتاین هم به قیمت 56/1 میلیون دلار، یک تابلو نقاشی اثر ژان میشل باسکت هم به قیمت 48/8 میلیون دلار فروخته شد و یک تابلو نقاشی بی‌نام اثر مارک دوتکو به قیمت 27 میلیون دلار فروخته شد.

کد خبر 214954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز