همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات روز گذشته آیت الله جنتی در نماز جمعه مبنی بر این که نظارت بر انتخابات شوراها صفر است گفت: اطلاع درستی به ایشان در این خصوص نظارت بر انتخابات شوراها نرسیده است.

خانه ملت نوشت: دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (شنبه ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: در رابطه با سخنان دیروز آیت الله جنتی در نماز جمعه مبنی بر این که نظارت بر امر انتخابات شوراها صفر است لازم است توضیحی عرض کنم.

رئیس مجلس با اشاره به این که قطعا آیت الله جنتی یکی از شخصیت های مورد احترام همه هستند گفت:نکته ای که ایشان مبنی بر اینکه نظارت در امر انتخابات شوراها صفر است اطلاع درستی نیست و عرض بنده هم درخصوص روشن شدن این مطلب نیز است.

لاریجانی ادامه داد: تا دو روز پیش پرونده ها در هیات های اجرایی توسط دولت رسیدگی می شد و از دو روز گذشته هیات نظارت توسط نمایندگان شهرها و روستاها کار خود را آغاز کرد و نمایندگان نیز پنجشنبه و جمعه گذشته را صرف همین امر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه علنی روز پنجشنبه نیز به منظور نظارت درست بر انتخابات شوراها برگزار نشد و جلسه امروز مجلس که با تاخیر شروع شد به دلیل این بود که همه نمایندگان شب گذشته تا دیروقت درگیر این موضوع بودند و نتوانستند خود را به موقع برسانند از این رو جلسه کمی با تاخیر آغاز شد.

لاریجانی با تاکید بر این که تمام بدنه مجلس درگیر نظارت بر امر شوراها است افزود: اطلاع درستی به ایشان در این خصوص نرسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که باید توجه کرد که امر انتخابات شوراها را مهم می دانیم تصریح کرد: نظارت بر انتخابات شوراها توسط نمایندگان به صورت دقیق انجام می شود تا حقی از شخصی ضایع نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در همه زمینه هایی که قانون مشخص کرده نظارت نمایندگان نیز مطابق قانون خواهد بود و نباید نگرانی از این جهت به جامعه القا شود.

کد خبر 214626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز