همشهری آنلاین: یک نامزد ریاست جمهوری یازدهم گفت: حضور هاشمی نشان می‌دهد وی هیچ یک از افراد کارگزاران و اصلاح‌طلبی که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند را لایق ریاست جمهوری نمی‌داند و کابینه‌اش نیز به خانه سالمندان تبدیل خواهد شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه

فارس نوشت: محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در خصوص هم‌پوشانی تفکرات هاشمی و احمدی‌نژاد در زمینه موروثی بودن و نگاه غیردموکراتیک به دولت اظهار داشت: هاشمی و خاتمی هر دو در پایان دوران ریاست جمهوری خود به راحتی قدرت را واگذار کردند؛ اما بنده با تمام انتقادهایی که به هاشمی درباره ورودش در این سن و سال به عرصه رقابت دارم، معتقدم ثبت‌نام وی قانونی بود اما آقای احمدی‌نژاد از بدترین روش ممکن در 33 سال اخیر جهت ماندن در قدرت استفاده کرد.

قدیری‌ابیانه به دست‌اندازی به بیت‌المال برای تبلیغ جریان انحرافی اشاره کرد و افزود: آنها با این کار شئونات ریاست جمهوری را پایین آوردند و ما شاهد سفرهای استانی، همایش‌ها و نمایشهایی هستیم که با هدف تبلیغ جریان انحرافی صورت می‌گیرد و بر همین اساس قرار است دوباره در استادیوم آزادی همایشی تحت عنوان «یادواره فردوسی» برگزار شود که همه این‌ها هزینه کردن از بیت‌المال برای مشایی بوده و اقدام مجرمانه است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از قوه قضاییه درخواست کرد همانطور که این قوه پیش از این وعده کرده بود سریعا با تخلفات انتخاباتی برخورد کند.

وی گفت: مجازات تخلفات انتخاباتی طبق ماده 93 قانون ریاست جمهوری، 6 ماه انفصال از خدمات دولتی و حبس است که این جرم هم برای احمدی‌نژاد و هم برای برخی اعضای هیئت دولت همچون بقایی به دلیل حضور در وزارت کشور برای معرفی مشایی واقع شده است.

قدیری‌ابیانه در خصوص وجه اشتراک هاشمی و احمدی‌نژاد تصریح کرد: این دو با نظام ولایی دچار زاویه شده‌اند و هر دو مایلند در راس قوه مجریه قرار گیرند.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم در خصوص کاندیداتوری هاشمی در سن 80 سالگی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد هاشمی هیچ یک از افراد کارگزاران و اصلاح‌طلبی که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند را لایق ریاست جمهوری نمی‌داند.

وی با بیان اینکه ما باید توجه کنیم که یک فرد 80 ساله تا 4 سال دیگر 84 ساله می‌شود قادر به پیگیری امور اجرایی و سازندگی کشور نخواهد بود، افزود: کابینه هاشمی‌رفسنجانی به خانه سالمندان تبدیل می‌شود.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه مشایی در این انتخابات رد صلاحیت خواهد شد، ادامه داد:‌رقابت اصلی بین اصولگرایان از یک طرف و از سوی دیگر بین جناح هاشمی یا احمدی‌نژاد خواهد بود و این در حالی است که اصولگرایان با یکدیگر متحد شوند.

نامزد انتخابات یازدهم افزود: در صورتیکه رقابت بین اصولگرایان با کارگزاران و اصلاح‌طلبان صورت گیرد، مشائیسم‌ها از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند اما اگر رقابت بین جناح دولت و اصولگرایان باشد، اصلاح‌طلبان از جناح انحرافی حمایت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی هر دو به دنبال تصاحب قدرت هستند اما در عین حال برای به قدرت نرسیدن اصولگرایان متحدند تصریح کرد: ما بار دیگر در انتخابات 92 شاهد اتحاد دشمنان داخلی و خارجی و رسانه‌های بیگانه بر علیه ولایت‌مداران و اصولگرایان خواهیم بود.

کد خبر 214312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز