دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام 7 شرکت مادر تخصصی وزارت راه و ترابری خبر داد.

اسماعیل غلامی با اعلام این خبر افزود: کار بررسی واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و ترابری از روز یکشنبه و با برگزاری نشستی با مسئولین این وزارتخانه آغاز خواهد شد.

وی افزود: براساس فهرست ارائه شده 7 شرکت مادر تخصصی این وزارتخانه عبارتند از: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مهندسی ساخت و توسعه کشور، سازمان فرودگاه‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل، شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی و آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک.

وی تصریح کرد: این 7شرکت در مجموع دارای 16 زیرمجموعه هستند که مراحل بررسی واگذاری سهام آنها از روز یکشنبه و در نشست مسئولین سازمان خصوصی‌سازی و وزارت راه و ترابری آغاز خواهد شد.

به گفته غلامی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تنهایی دارای 11 زیر مجموعه و سازمان هواپیمایی کشوری دارای 2 زیر مجموعه هستند.

وی تأکید کرد: برای واگذاری سهام این شرکت‌ها به مصوبه هیأت دولت نیاز است که باید اخذ شود.

غلامی همچنین از روند پیشرفت فهرست واگذاری‌های شرکت مخابرات اظهار رضایت کرد و افزود: مسئولین شرکت مخابرات به خوبی همکاری کرده و مشتاقند تا کارهای واگذاری هرچه سریع‌تر طی ‌شود.

معاون آماده‌سازی سهام سازمان خصوصی‌سازی همچنین از وضعیت بررسی فهرست شرکت‌های قابل واگذاری وزارت نفت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این در حالی است که با گذشت 3 ماه از زمان به تعویق افتادن جلسه وزارت نفت و اقتصاد، این جلسه هنوز برای نهایی کردن فهرست شرکت‌های قابل واگذاری وزارت نفت برگزار نشده و هنوز هم  مقامی در وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد در این زمینه پاسخ شفاهی ارائه نکرده است.

کد خبر 21419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز