همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد برای مجلس روشن شده است، به اقدامات احمدی نژاد در حمایت از مشایی اشاره کرد و گفت: اما اگر از این قبیل اقدامات بخواهد در آینده انجام شود، مجلس برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد.

مهر نوشت: عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رفتار اخیر رئیس جمهور در معرفی و ثبت نام کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر این گونه رفتارهای احمدی نژاد ادامه پیدا کند، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد؟ گفت: مجلس در برخورد با این گونه رفتارها وظیفه قانونی ندارد.

وی اظهار داشت: ما می‌توانیم به رئیس جمهور تذکر داده و یا از وی سوال کنیم و تنها نسبت به اقدامات غیرقانونی رئیس جمهور می‌توانیم نامه‌ای از سوی نمایندگان و یا کمیسیون اصل 90 به رئیس قوه قضائیه ارسال کنیم و علی القاعده برخورد قانونی با قوه قضائیه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از تذکر و سوال نوبت بررسی عدم کفایت رئیس جمهور می‌رسد، گفت: فکر می‌کنم در این شرایط که در آستانه انتخابات هستیم حقیقتا وقت مجلس اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

حیدرپور با اشاره به اینکه ما به عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد رسیده‌ایم، تصریح کرد: فردی که در پست و منصب ریاست جمهوری قرار دارد به راحتی قوانین جمهوری اسلامی ایران را زیرپا می‌گذارد و فرمایشات رهبری مبنی بر رعایت قانون را نادیده می‌گیرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اینکه عدم کفایت سیاسی احمدی نژاد محرز شده است، ولی باز هم تا انتخابات صبر می‌کنیم تا با آرامش بیشتر و بدون ایجاد تنش انتخابات را باشکوه برگزار کنیم.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه احمدی نژاد قصد دارد بعد از رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای دولت سناریوهایی را همچون استعفا، عدم برگزاری انتخابات و یا اقداماتی از این قبیل را انجام دهد و در این صورت مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد، گفت: مجلس با هرگونه اقدام غیرقانونی و خلاف قاعده‌ای که بخواهند انجام دهند تا کشور را با چالش و بحران روبرو کند، برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 214187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز