همشهری آنلاین: برخی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری اظهار نظرهایی درباره ماهواره‌ داشته‌اند که در جدولی منتشر شده است.

علی اکبر ولایتی

  • زمانی نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت اگر شما می‌خواهید با ایران مقابله کنید، ماهواره‌هایتان را مملو از فیلم‌های پورنوگرافی کنید و این فیلم‌ها را در ایران رواج دهید.
  • دشمنان از این امکانات برای تخریب خانواده‌ها و اعتقادات استفاده می‌کند به طوری که من شنیده‌ام امروزه افغانستان نیز با این قبیل سی دی‌ها دچار مشکل شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی

  • مدیریت رسانه باید خیلی حرفه‌ای‌تر از اکنون، واقعی‌تر و مخاطب‌‌شناس‌تر عمل کند.
  • بی‌بی‌سی را گاهی اوقات می‌بینم. بی‌بی‌سی در واقع برای نیل به اهدافی که دارد، حرفه‌ای عمل می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی و عربی حرفه‌ای عمل می‌کنند. خبرنگاران و گوینده‌های ورزیده‌ای دارند و از لحاظ جامعه‌شناسی و روابط عمومی مطلعند. در خیلی از  جاها خبرنگار دارند و با سیاستی که خودشان دارند، خبرها را انتخاب می‌کنند و به خورد مردم می‌دهند، یعنی از لحن و شیوه‌هایی که تجربه شده استفاده می‌کنند. حرف‌ها را فشرده می‌زنند و سعی می‌کنند موذیانه اهداف خود را القا کنند.
  • در زمان انقلاب، آن موقع آنها طرفدار شاه بودند اما خبرهایی که بی‌بی‌سی می‌داد به ضرر رژیم شاه بود و خیلی وقت‌ها این اخبار به درد ما می‌خورد. در همه دنیا هم همین کار را می‌کنند. این سیاستی است که مستمع جذب می‌کند و دولت‌ها گوش می‌دهند، برای اینکه بببینند چه دارد می‌گوید و چقدر به نفعشان می‌گوید و چطور می‌توانند جلویش را بگیرند. مردمی هم که مخالفند، گوش می‌دهند. آنها افکار و سیاست‌های خودشان را هم در اخبار می‌آورند و سیاست‌های خودشان را مخلوط اخبار می‌کنند. ما توقع نداریم بی‌بی‌سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. سیاست آن کشور را در هر برنامه‌ای می‌بینید، حتی سیاست استعماری‌اش را. با شیوه‌ای حرف‌های خود را در مغز مردم جا می‌کند. ما باید با دانش روانشناسی، جامعه‌شناسی و پیش‌بینی آینده آشنا باشیم. الان خیلی چیزها در اطلاع‌رسانی شرط است.
  • برخی از این کانال‌ها برای جامعه درست نیست ولی به برخی کانال‌ها باید گوش داد. موارد مبتذلی وجود دارد که جوان‌های مردم را به انحراف می‌کشاند و فکر نمی‌کنم برای جامعه درست باشد. اما باید به کانال‌هایی که مطلب می‌گویند، گوش داد. بالاخره اینها هستند و دیگران گوش می‌دهند. من شخصا پشت کامپیوتر می‌نشینم و از اینترنت استفاده می‌کنم و بیش‌تر سایت‌های خبری را می‌بینم. اکنون دشمنان ما، آمریکایی‌ها و دیگران هزینه زیادی انجام می‌دهند تا فیلترشکن‌هایی درست کنند که اصلاً نشود سانسور کنیم و به آنجا می‌رسند که جلوی سانسور را بگیرند. اشکال بعدی که از نظر روانی پیدا می‌شود، این است که "الانسان حریص علی ما منع"؛ وقتی چیزی ممنوع شود، آدم‌های کنجکاو بیشتر دنبال آنها می‌روند تا ببینند آنچه بود؟ از همان اول می‌گویند این کار سیاسی است. آخر هم می‌بینند ما حق داشتیم.

محسن رضایی

  • دشمنان با بزرگ‌نمایی مشکلات داخلی کشور دست به تبلیغات هنگفت و عجیبی در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی در دنیا زده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی

  • امروز فکر می‌کنید خیابان‌های فرانسه با تهران از لحاظ در معرض آسیب بودن فرقی می‌کند. همان ماهواره و اینترنت به خانه‌های ما راه یافته و مرزها شکسته شده و جالب است بدانید که ما از این فضا استقبال می‌کنیم.
  • اگر رسانه، ماهواره و اینترنت نبود تفکر انقلاب اسلامی در لبنان شنیده نمی‌شد و بیداری جهان اسلام را خلق نمی‌کرد و با اطمینان می‌گویم ما از این رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی بیشتر از مزدوران غرب استفاده کردیم. ما از رسانه‌ها برای انتقال این فرهنگ استفاده کردیم و البته میدان جنگ است و آسیب هم خورده‌ایم.

مصطفی کواکبیان

  • رادیو و تلویزیون خصوصی راه‌اندازی می‌کنم.

اسفندریار رحیم مشایی

 

  • تلاش‌هایی برای راه اندازی شبکه مشترک ایران و آذربایجان داشته است. تلاش‌هایی که تاکنون به دلیل مسائل اعتقادی از جمله میزان حجاب بانوان در آثار این شبکه به نتیجه نرسیده است.

حسن سبحانی

  • نظر درباره ماهواره با ذکر یک عبارات توصیفی: حامل امانت‌دار امواج!

رامین مهمانپرست

  • غربی‌ها تصور می‌کنند انحصار همه اخبار و تحلیلها در چند شبکه قدرتمند وابسته به قدرت‌های غربی، منافع آنها را بیشتر تأمین خواهد کرد و اگر واقعیت‌ها از طریق رسانه‌های کشورهای مستقل در سطح بین‌المللی اطلاع‌رسانی شود برای آنها ایجاد نگرانی می‌کند.

منبع: گزارش مشروح مهر از دیدگاه‌های کاندیداها درباره تلویزیون و ماهواره

کد خبر 214137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز