همشهری آنلاین: دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: مبنای مخالفت با حضور هاشمی، منع حضور نامزدها در مرحله بررسی صلاحیت‌ها عنوان شده در حالی که ما شاهد حضور سایر نامزدها در محافل گوناگون هستیم. چطور حضور دیگران در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها جایز است، اما از حضور آقای هاشمی در میان دانشجویان ممانعت می‌شود؟

ایسنا نوشت: مهدی نجفی‌خواه افزود: بنای این دعوت بیان دغدغه‌های جامعه و دانشگاه بود. ما در نظر داشتیم تا مشکلات موجود در دانشگاه را در حضور این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری طرح کنیم و خواستار پیگیری خواسته‌های‌مان باشیم، اما امروز صبح متوجه شدیم که بیرون از دانشگاه با برگزاری این برنامه مخالفت شده‌ و مبنای این مخالفت را منع حضور نامزدها در مرحله بررسی صلاحیت‌ها دانسته‌اند. این اتفاق در حالی است که ما شاهد حضور سایر نامزدها در محافل گوناگون هستیم. چطور حضور دیگران در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها جایز است، اما از حضور آقای هاشمی در میان دانشجویان ممانعت می‌شود؟ آقای هاشمی چه تفاوتی با سایر نامزدها دارد که حساسیت بیشتری روی ایشان وجود دارد؟

وی با بیان این‌ اعتقاد که «تبعیض قائل شدن بین نامزدهای ریاست جمهوری، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود» اظهار کرد: این رویه منجر به دلسردی دلسوزان نظام و مانعی در راه شکل‌گیری حماسه سیاسی است. بر این مبنا خواستار رسیدگی به این تخلف آشکار و زمینه‌سازی حضور ایشان در دانشگاه هستیم، بویژه آنکه ما خواهان برگزاری این برنامه در روزهای آتی هستیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی در پایان با اشاره به عملکرد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، در اعلام تاریخ امتحانات گفت با توجه به جابه‌جایی تاریخ امتحانات، هفته حاضر تنها فرصت برگزاری برنامه در دانشگاه است، تاریخ امتحانات جابجا شده است و عملا اگر برنامه‌ای انتخاباتی در این هفته برگزار نشود، دانشجویان فرصت خود را برای مشارکت در امر انتخابات و تحقق حماسه سیاسی از دست می‌دهند.

کد خبر 214102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز