همشهری آنلاین: بادامچیان با بیان اینکه حضور هاشمی رقابت‌های انتخاباتی را از حالت دعوا خارج می‌کند در واکنش به منتقدان سن هاشمی برای حضور در انتخابات گفت: امام خمینی در سن بالا رهبر ایران شدند و سن در کاندیداتوری ملاک نیست.

ایسنا نوشت: اسدالله بادامچیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضایی‌فر با اشاره به این‌که اختیار حضور یا عدم حضور افراد در انتخابات با خود آنهاست و نمی‌شود کسی را اجبار به حضور یا عدم حضور کرد، گفت: خود هاشمی باید تشخیص بدهد که در انتخابات شرکت کند یا نه. به نظر من حضور وی برای ایجاد شور انتخاباتی بسیار مفید است.

این عضو حزب موتلفه در ادامه تصریح کرد: حضور هاشمی می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را از حالت دعوا خارج کند و رقابت جدی و قوی به وجود بیاورد و کسانی که بدون حضور هاشمی در انتخابات شرکت نمی‌کردند، اکنون با حضور وی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مخالفان هاشمی سن بالای وی را یکی از دلایل مخالفت خود با حضور وی می‌دانند، گفت: امام خمینی (ره) در همین سن رهبر انقلاب بودند. سن در عاشورا مطرح نیست و اگر کسی عاشورایی باشد در هر سنی به وظیفه خود عمل می‌کند.

بادامچیان در ادامه با بیان این‌که با حضور هاشمی نظر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور گسترده مردم در انتخابات تامین می‌شود، اظهار کرد: به نظر من اصولگرایان به اجماع می‌رسند، اما باید در این زمینه حوصله کنیم. ما ایرانیان عادت داریم که کار خود را در شب آخر انجام دهیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که تحولات روز آخر ثبت‌نام نامزدهای انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من ثبت‌نام افراد جدید را در روز آخر بسیار خوب ارزیابی می‌کنم. به نظر من در کشور باید گستردگی در انتخابات وجود داشته باشد که البته این گستردگی ممکن است هزینه هم داشته باشد، اما دادن هزینه برای این گستردگی بهتر از هزینه دادن برای دیکتاتوری است.

وی افزود: ‌در کشور آمریکا دیکتاتوری پنهان وجود دارد و فقط دو حزب می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و آن دو حزب هم در پشت پرده با هم به توافق رسیدند، اما در ایران به غیر از احزاب، افراد هم می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به این‌که مردم هوشیار هستند و می‌توانند انتخاب خود را انجام دهند، اظهار کرد: نامزدها نباید خلاف قانون عمل کنند. حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور بهتر بود صورت نمی‌گرفت.

کد خبر 213962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز