شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گفت: تمام اخبار حول ریاست جمهوری می گذرد و انگار شوراها فراموش شده است و این فرصتی برای حضور افراد نامناسب در شوراهاست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند یا خیر گفت: هنوز فرصت تا آخر شنبه 21 اردیبهشت ماه باقی است.

وی ادامه داد: زمانی که بحث حضور من در ریاست جمهورت مطرح بود هجوم خبرنگاران و خبرگزاری ها برای دانستن برنامه ها و مواضع بسیار بود اما زمانی که صحبت از حضور من در انتخابات ریاست جمهوری منتفی شد تمام این درخواستها آب شد.

شوراها مظلوم واقع شده اند

چمران با بیان اینکه شوراها مظلوم واقع شده اند، گفت: باید به شوراها به صورت ویژه پرداخته شود زیرا برخی افراد نامناسب از این فرصت استفاده کرده به میدان شوراها می آیند و ضرر این کار بسیار بالا است ما باید کسانی را در شوراها وارد کنیم که افرادی متخصص پاک و خالص باشد.

وی ادامه داد: نگاه تجاری و مادی گرا به مسائل شورا ضربه می زند و حضور افراد سیاسی را که همه چیز را از دریچه سیاسی می بینند در شورا خبرآفرین است. مسائل شهری یک موضوع تخصصی است مانند پزشکی و باید افراد متخصص به این حوزه ورود پیدا کنند.

هوشیاری در انتخاب لیستها

چمران با بیان اینکه نپرداختن به موضوع انتخابات شوراها می تواند امکان حضور افراد سیاسی که در لیست ها قرار گرفتند فراهم کند گفت: مردم به لیست ها رای می دهند امکان این که از میان 5 و 6 هزار نفر 31 نفر را پیدا کند سخت است بنابراین باید در انتخابات لیست ها دقت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که شوراهای سوم شهر و روستا در سراسر کشور برایشان به وجود آمد گفت: در برخی از شهرها گروه هایی که توان مالی داشته اند افرادی را به شورا بردند که سبب چالش های بسیار شد و در نهایت به انحلال شوراها انجامید. حتی در استان تهران نیز چنین مشکلاتی به وجود آمد.و برخی شوراها که قومی و قبیله ای رای دادند با چالش های بسیاری روبرو شدند .

مردم با وظایف شوراها آشنا نیستند

چمران یکی دیگر از مشکلات را آشنا نبودن مردم با وظایف شوراها دانست و گفت: در نماز جمعه این هفته خانمی مرا پشت چراغ قرمز دیده و اصرار دارد جایی را به او معرفی کنم که امر به معروف کند این نشان از عدم آشنایی مردم با شوراهاست. مردم باید بدانند وظیفه شوراها چیست اعتقاد من شوراها مظلوم واقع شده اند و کمتر به آن ها پرداخته می شود.

حسن استفاده از فضای تبلیغات ریاست جمهوری برای شوراها

وی با اشاره به اینکه پس از آن که قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نداشت گفت: امکان تبلیغات ریاست جمهوری آن قدر بالاست که وسوسه شدم برای ریاست جمهوری نام نویسی کرده و حسن استفاده از این فضا برای شوراها بکنم.

شوراهای استانها و روستاها مکان برگزاری جلسات خود را هم ندارند

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه تنها نهادی که بعد از دولت می تواند به مجلس لایحه دهد شورای عالی استانهاست گفت: با وجود آن که این شورا جایگاه بالا و مهمی دارد مباحث مطرح در آن انعکاس ندارد و پیش از آن ورود ما به شورای عالی استان ها حتی آن ها را به مجلس نیز راه نمی دادند.

وی افزود: شوراهای شهرستانها و روستاها نه جایی برای برگزاری جلسات دارند و نه امکاناتی حتی امکان بیمه آنها برای زمانهایی که در مسیر تهران برای حضور در جلسات شورای عالی استانها هستند فراهم نیست به طور مثال تعدادی از اعضای شوراها در راه آمدن به اجلاس شورای عالی استانها تصادف کرده اما کسی پاسخگوی خسارات آنها نبود.

در شورا می مانم

چمران با اشاره به اینکه حق الجلسه شورای شهر 300 هزار تومان بود اعضای شورای شهر نه بازنشستگی دارند نه کارانه نه عیدانه البته نباید هم داشته باشند اما تلاش کردیم در دوره بعدی حق الجلسات را افزایش دهیم تا حداقل هزینه های خودشان را تامین کنند این مظلومیت ها در شوراها هست و به همین دلیل بود که زمانی که قصد داشتم در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوم پیگیری ها ما در شورا بماند اما در نهایت تصمیم گرفتم این مسیر را ادامه دهم.

لیست مشترک اصولگرایان در شوراها

رئیس شورای شهر تهران در خصوص احتمال ارائه لیست مشترک با سایر اصول گرایان در انتخابات شوراها گفت: ما با همه دوستان جلساتی را برگزار کردیم که همچنین جلسات متعددی قبل از عید برگزار شد و گروهها هر کدام افراد مورد نظر خود را معرفی کردند و قرار شد روی افراد تفاهم کنیم تا لیست 31 نفره مشترکی ارائه شود. حالا هر کدام از گروه ها با عنوان خود لیست را ارائه می کند اما اسامی یکی است تا مردم در انتخابات گیج نشود و امیدوارم به نتیجه خوبی برسیم.

کد خبر 213593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز