همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی فرانسه می‌گویند در حال بررسی سه مورد احتمالی ابتلا به ویروس مرگبار جدید تنفسی شبیه به ویروس سارس هستند که در بیمارستانی در تماس نزدیک با یک مرد 65 ساله، تنها مورد ثابت‌شده بیماری در این کشور، بوده‌اند.

به گزارش ای بی سی نیوز سخنگوی اداره بهداشت منطقه‌ای در ناحیه نورد-پاس- دو کالاس فرانسه گفت پرستاری در بیمارستان که در تماس نزدیک با این مرد بوده است که در اواخر ماه آوریل بستری شده بود، خودش در این بیمارستان در شهر داوئه تحت نظر قرار دارد.

یک پزشک و یک هم‌اتاقی سابق بیمارستانی که با اولین بیمار  در تماس بوده‌اند نیز همچنان بستری هستند. نتایج آزمایش‌های بر روی این افراد به زودی اعلام خواهند شد.

اگر سرایت ویروس به این افراد ثابت شود، نگرانی‌ها درباره توانایی انتقال آسان انسان به انسان این ویروس بالا خواهد گرفت.

مقامات بهداشتی پیش از این گفته بودند که این کوروناویروس جدید در مواردی محدود در صورت تماس‌های بسیار نزدیک منتقل می‌شوند، برای مثال بستگانی که از اعضای بیمار خانواده خود پرستاری می‌کنند.

انتشار کوروناویروس عامل بیماری سارس (سندروم شدید حاد تنفسی) در سال 2003 در بیمارستان‌ها در آسیا آغاز شد و نهایتا به صورت یک همه‌گیری جهانی درآمد. مقامات بهداشتی انتشار ویروس جدید در بیمارستان‌ها را اولین نشانه کسب توانایی سرایت آسان این ویروس در میان‌ انسان‌ها می‌شمارند.

مقامات فرانسوی چهارشنبه این هفته اعلام کردند یک مرد فرانسوی 65 ساله اولین مورد ثابت شده ابتلا به این کوروناویروس جدید- که از هنگام شناسایی در سال گذشته در خاورمیانه 18 نفر را کشته است- در این کشور است.

به گفته وزارت بهداشت فرانسه این بیمار پس از یک تعطیلات 9 روزه در دوبی امارات متحده عربی به همراه یک گروه توریستی به زادگاهش بازگشته بود.

آزمایش‌ها در انستیتو پاستور پاریس ثابت کرد که ویروس این مرد کوروناویروس جدید است.

سازمان جهانی بهداشت از سپتامبر 2012 سی مورد ثابت‌شده این ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است که در 18 مورد به مرگ بیماران منجر شده است. موارد بیماری در کشورهای عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی، قطر، بریتانیا و آلمان گزارش شده‌اند، و مقامات بهداشتی می‌گویند این ویروس احتمالا از پیش توانایی انتقال انسان به انسان در برخی شرایط را پیدا کرده است.

کد خبر 213500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز